Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Indický mikroelektromobil proniká do Evropy

aktualizováno 
Podle některých zdrojů nejprodávanější elektroauto na světě, podle jiných nejlevnější vůz, který lze dobíjet z běžné zásuvky. Takové je Greeny, které se vyrábí v Indii a pomalu se začíná prodávat i v Evropě. Jeho cena je v přepočtu zhruba 370 tisíc korun.

Greeny ujede na jedno nabití až 80 kilometrů | foto: Reva

Ačkoliv je Greeny menší než dvousedadlový Smart, má čtyři sedadla. Vzadu je však místo jen pro děti.
Vozítko je dlouhé 2,64 metru a široké 1,32 m. Na ocelový rám navlékli konstruktéři z Indie plastovou karoserii. Maximální zatížení miniauta je 227 kilogramů.

O jeho jízdu se stará elektromotor umístěný u zadní nápravy. Výkon dosahuje 18 koní. 680 kilogramů těžké Greeny se rozjede maximálně na rychlost 80 km/h.

Díky olověným bateriím ujede tento městský trpaslík 50 až 80 kilometrů na jedno nabití. Pak musí k zásuvce.

Ve výbavě se sice neobjevují dnes už běžné bezpečnostní doplňky jako ABS nebo airbagy.

Zato lze vybírat až ze dvou tisíc různých lakování nebo polepů karoserie, mezi nimiž nechybí zbarvení připomínající tygra, leoparda či zebru. Greeny se prodává v Evropě v Anglii, letos v létě se má objevit i v Německu. 

Reva
Výrobce připravuje i vodíkovou verzi
 

Autoři:


Témata: Anglie, Indie, Německo, Smart


Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.