Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jízda v Indii: kráva má přednost, v busu je bezpečnější sedět na střeše

Na světě je spousta míst, kde je doprava zcela chaotická, jízdní pruhy neznamenají vůbec nic a červené si nikdo nevšímá. Kdo první dorazí na křižovatku, jede. To všechno a mnohem víc zažijete na cestách Indií.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

J47a60n 60S97o36u13k54u80p

17. 7. 2018 17:39

Je třeba brát v potaz "stav" jejich "infrastruktury" vzhledem k obrovskému množství řidičů a hustotě provozu. Není to tak dávno, kdy mnoho států ještě poměrně přísně regulovalo podmínky získání řidičáku, aktuálně je to mnohde téměř bez kontroly a podle toho to tak vypadá. Ještě řídit auto.. bych si po pár dnech dovolil, má to prostě jiný takt než u nás, resp. žádný. Jediné, co je opravdu o hubu, je přecházení cest, hlavně večer, skrz neosvětlená vozidla, auta/motorky v protisměru a obecné ignoraci chodců. Tam to chce už trochu větší koule.

0 0
možnosti
TP

několik set kilometrů v indickém autobusu a já se jen modlil. nic jiného mi také nezbývalo. Ale stejné to bylo i ve Vietnamu, Africe, Srí lance-prostě všude v těchto státech. V horských oblastech mám hroznej strach , že třeba selžou brzdy. ̈To je neuvěřitelnej sešup , kdy totálně narvaný autobus (typu student agency), dvacet let starý , letí po silnic plné obrovskcýh děr, bláta , louží a řidič něco žvýká a letí z kopce v horách,, samá serpentina, silnice úzká, pod námi sráz stovky metrů , otočka a zase plný plyn, 500m brzdy, otočka, plyn a takto dvě hodiny. Potom vletí do města, přilepí ruku na klakson a běda, kdo jeho troubení nezaslechne. Letí 90 přes ulici plnou stánkařů, lidem stojícím okolo silnice se proudem vzduchu nadmou košile , cyklistu s trsem banánu poryv větru sráží do škarpy, kráva jen zamrská ocasem. No je tam veselo......a proto raději vlakem :-)

0 0
možnosti
RH

...je dostupná informace, kolika let se dožívá Indický dopravní policista?;-)

0 0
možnosti
LS

V Nepálu je to totez, nektere veci kdyby clovek nevidel tak by tomu neveril. Pamatuju jak jsem se vratila asi tyden jsem mela nocni mury z cest autobusem. A to jsme byli pouceni, ze v noci urcite nejezdit apod. Neskutecne srazy, vedro a cerny coud plus prach. V jinych castech roku zase monzunove deste a silnice, ktera se kdykoliv muze utrhnout.....Ale lide byli uzasni :-)

0 0
možnosti
DK

V Indii jsem měl asi nejbrutálnější zážitek v dopravě, když nás vezl jeden Ind autem po dálnci za tmy. Najednou zácpa před námi. Řidič prostě přejel přes středový travnatý pruh (bez svodidel) do odstavného pruhu v protsměru. Odstavným pruhem jsme jeli asi 2 km, než jsme předjeli zácpu. Během těch 2 km jsme minuli několik neosvětlených chodců, cyklistů, psů. Po 2 km řidič zase přejel do svého směru a pokračoval s úsměvem jak malé děcko dál: That's India. Já a ještě jeden Američan jsme byli vděčni, že jsme to přežili.

5 0
možnosti
Foto

Tak jsem si vzpomněl na Kristiána. Jak tam Oldřich Nový popisoval dovolenou v Cairu, Káhiře.

Nikdy tam nebyl, ale bzučící cikády popsal dokonale.

0 0
možnosti
JZ

Bohužel, ač si tato zemně dělá velké ambice stát se další velmocí, je v mnoha směrech zaostalá. Dopravu nevyjímaje.

4 0
možnosti
DK

Kdyby jen doprava, ale hygiena, úklid, organizace čehokoliv jsou naprosto katastrofální. Ale oni jsou na to hrdí a myslí si, jak úžasný národ jsou.

2 0
možnosti
PJ

A běžící slon má přednost i z leva

3 1
možnosti
Foto

Reportér to popisuje jakože si tam každý dělá co chce, jezdí si jak chce a nikdo nedodržuje žádná pravidla.. Ovšem skutečnost je úplně jiná;-)

3 7
možnosti
MK

I Dan Priban to popisuje podobně, takže něco pravdy na tom asi bude ne?

5 0
možnosti
BK

Tam to musi bejt dobrej humac ;-) chtelo by to nejaky to rusky opancerovany auto s velkymi koly co jsem videl pred tydnem v Top Gearu ;-)

2 1
možnosti
PK

Vy na to ještě koukáte? S tou novou sestavou?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování

18. dubna 2024

Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...

Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku

18. dubna 2024

Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...