Diskuze

Jízda v Indii: kráva má přednost, v busu je bezpečnější sedět na střeše

Na světě je spousta míst, kde je doprava zcela chaotická, jízdní pruhy neznamenají vůbec nic a červené si nikdo nevšímá. Kdo první dorazí na křižovatku, jede. To všechno a mnohem víc zažijete na cestách Indií.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J96a62n 36S29o47u80k32u67p

17. 7. 2018 17:39

Je třeba brát v potaz "stav" jejich "infrastruktury" vzhledem k obrovskému množství řidičů a hustotě provozu. Není to tak dávno, kdy mnoho států ještě poměrně přísně regulovalo podmínky získání řidičáku, aktuálně je to mnohde téměř bez kontroly a podle toho to tak vypadá. Ještě řídit auto.. bych si po pár dnech dovolil, má to prostě jiný takt než u nás, resp. žádný. Jediné, co je opravdu o hubu, je přecházení cest, hlavně večer, skrz neosvětlená vozidla, auta/motorky v protisměru a obecné ignoraci chodců. Tam to chce už trochu větší koule.

0 0
možnosti

několik set kilometrů v indickém autobusu a já se jen modlil. nic jiného mi také nezbývalo. Ale stejné to bylo i ve Vietnamu, Africe, Srí lance-prostě všude v těchto státech. V horských oblastech mám hroznej strach , že třeba selžou brzdy. ̈To je neuvěřitelnej sešup , kdy totálně narvaný autobus (typu student agency), dvacet let starý , letí po silnic plné obrovskcýh děr, bláta , louží a řidič něco žvýká a letí z kopce v horách,, samá serpentina, silnice úzká, pod námi sráz stovky metrů , otočka a zase plný plyn, 500m brzdy, otočka, plyn a takto dvě hodiny. Potom vletí do města, přilepí ruku na klakson a běda, kdo jeho troubení nezaslechne. Letí 90 přes ulici plnou stánkařů, lidem stojícím okolo silnice se proudem vzduchu nadmou košile , cyklistu s trsem banánu poryv větru sráží do škarpy, kráva jen zamrská ocasem. No je tam veselo......a proto raději vlakem :-)

0 0
možnosti

...je dostupná informace, kolika let se dožívá Indický dopravní policista?;-)

0 0
možnosti

V Nepálu je to totez, nektere veci kdyby clovek nevidel tak by tomu neveril. Pamatuju jak jsem se vratila asi tyden jsem mela nocni mury z cest autobusem. A to jsme byli pouceni, ze v noci urcite nejezdit apod. Neskutecne srazy, vedro a cerny coud plus prach. V jinych castech roku zase monzunove deste a silnice, ktera se kdykoliv muze utrhnout.....Ale lide byli uzasni :-)

0 0
možnosti

V Indii jsem měl asi nejbrutálnější zážitek v dopravě, když nás vezl jeden Ind autem po dálnci za tmy. Najednou zácpa před námi. Řidič prostě přejel přes středový travnatý pruh (bez svodidel) do odstavného pruhu v protsměru. Odstavným pruhem jsme jeli asi 2 km, než jsme předjeli zácpu. Během těch 2 km jsme minuli několik neosvětlených chodců, cyklistů, psů. Po 2 km řidič zase přejel do svého směru a pokračoval s úsměvem jak malé děcko dál: That's India. Já a ještě jeden Američan jsme byli vděčni, že jsme to přežili.

5 0
možnosti
Foto

Tak jsem si vzpomněl na Kristiána. Jak tam Oldřich Nový popisoval dovolenou v Cairu, Káhiře.

Nikdy tam nebyl, ale bzučící cikády popsal dokonale.

0 0
možnosti

Bohužel, ač si tato zemně dělá velké ambice stát se další velmocí, je v mnoha směrech zaostalá. Dopravu nevyjímaje.

4 0
možnosti

Kdyby jen doprava, ale hygiena, úklid, organizace čehokoliv jsou naprosto katastrofální. Ale oni jsou na to hrdí a myslí si, jak úžasný národ jsou.

2 0
možnosti

A běžící slon má přednost i z leva

3 1
možnosti
Foto

Reportér to popisuje jakože si tam každý dělá co chce, jezdí si jak chce a nikdo nedodržuje žádná pravidla.. Ovšem skutečnost je úplně jiná;-)

3 7
možnosti

I Dan Priban to popisuje podobně, takže něco pravdy na tom asi bude ne?

5 0
možnosti

Tam to musi bejt dobrej humac ;-) chtelo by to nejaky to rusky opancerovany auto s velkymi koly co jsem videl pred tydnem v Top Gearu ;-)

2 1
možnosti

Vy na to ještě koukáte? S tou novou sestavou?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...