Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Indové chtějí vyrábět na Slovensku auta na elektřinu

aktualizováno 
Reva NXR, indický elektromobil s plastovou karoserií byl k vidění už loni na autosalonu ve Frankfurtu. Kapesní městská auta, v jejichž útrobách bzučí elektromotory, se chystají do Evropy, vyrábět se mají na Slovensku.

Indický výrobce elektrických ekologických vozů Reva Electric Car Company zřejmě postaví na Slovensku svůj závod.

Slovenské televizi to potvrdila Božena Ďurďovičová ze společnosti Vectra Group, která zastupuje zájmy indického výrobce na Slovensku. O záměru investora z Indie již dříve informovalo ministerstvo hospodářství, tehdy však výrobce uvažoval i o jiných zemích Evropské unie.

Reva pravděpodobně rozšíří dosavadní výrobce automobilů na Slovensku - Volkswagen, PSA Peugeot Citroën a KIA Motors, kteří patří k tahounům ekonomiky. Záměr postavit nový závod na výrobu motorů ohlásila tento týden i KIA.

"Definitivně potvrzujeme, že indický investor má zájem investovat na Slovensku," řekla Ďurďovičová. Ročně by se v závodě podle ní mělo vyrobit asi 30 000 aut a pracovat by v něm mohlo 1000 a 1100 lidí.

REVA NXR

REVA NXR

Hodnota investice by podle STV měla dosáhnout asi 60 milionů eur (1,5 miliardy Kč). Investor prý chce závod začít budovat již v letošním roce. Stát by měl u Trenčína nebo Bánovců nad Bebravou.

Společnost Reva Electric Car Company údajně patří k lídrům ve výrobě ekologických elektrických vozů. První indický elektromobil vyrobila v roce 2001.

Nejnovějším přírůstkem do nabídky automobilky, specializující se na malé městské elektromobily, má být REVA NXR. Dvoumístný elektromobil s délkou 328 centimetrů dorazí v sériovém provedení příští snad ještě během letoška. K mání bude ve dvou verzích: rychlejší a dražší s lithiovými bateriemi a maximálkou 105 km/h, levnější verze s olověnými akumulátory pak pojede o pětadvacet kilometrů pomaleji. Liší se také dojezdem, dražší verze ujede na jedno nabití 160 kilometrů, lacinější polovic.

V plánu je také sportovnější varianta NXG. Která ujede na jedno nabití až 200 kilometrů a pofrčí až stotřicítkou. Do výroby by měla dorazit příští rok.

Autoři: ,




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.