Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Indové dávají Range Roveru křídla. A také pět dveří fešné novince Evoque

  11:00aktualizováno  11:00
Land Rover a jeho značka Range Rover pod taktovkou indického koncernu Tata vzkvétá. A to doslova, protože tak pěkné SUV, jako je model Evoque, tady už dlouho nebylo. Po představení třídveřové verze uvedla automobilka na trh i pětidveřovou variantu. Evoque bude prvním Range Roverem, který bude k mání i jen jako dvoukolka.

Range Rover Evoque 5d | foto: Range Rover

Tradiční evropské automobilky zachraňují před smrtí asijské konglomeráty. Na Volvo se vrhli Číňané, na Land Rover zase Indové. Stejného vlastníka má Jaguar, který se má pod vládou Taty asi nejlépe za dlouhá desetiletí.

Také Land Roveru změna vlastníka velmi prospěla. Značka otvírá v Evropě nové prodejní kanály a hlavně připravila zcela nový model, který je pro ni převratný. Range Rover Evoque totiž bude první model s pohonem jedné nápravy. Některé fanoušky značky z toho asi polije horko, ale trh si žádá terénní auta na oko a nový evoque potěší oči jako málokterý městský teréňák.

Range Rover Evoque 5d

Novinka zcela jasně patří do kategorie SUV, tedy aut s terénním vzhledem pro běžný provoz. Do terénu se téměř nedostanou a když už, tak běžnému řidiči poskytnou dostatečnou službu. Jejich hlavní doménou jsou městské bulváry. A tam bude nový Range Rover Evoque za velkého fešáka. Muskulaturní moderní karoserie vypadá dynamicky a agresivně, za což může nízká maska a vysoká stavba pontonu s malými bočními skly.

Doposud Range Rover ukazoval na veřejnosti jen třídveřové kupé. To ale bude varianta akceptovatelná jen menší částí zákazníků a proto přišla na svět i pětidveřová verze. Přes o pár centimetrů vyšší stavbu vypadá stále báječně a možná to i pětidveřovému evoqu sluší ještě víc než třídveřovému bratříčkovi.

Range Rover Evoque 5d

Vedle změněné karosérie se obě varianty od sebe neliší. I pětidveřový evoque bude pohánět dvojice motorů: přeplňovaný 2,2litrový benzínový čtyřválec s výkonem 240 koní a v Evropě jistě mnohem více očekávaný turbodiesel stejného objemu. Diesel bude k mání ve dvou výkonových variantách 150 a 190 koní.

Právě se slabším dieselovým motorem bude evoque prvním Range Roverem s pohonem pouze přední nápravy. Výrobce se chlubí, že v této ekonomické verzi bude auto produkovat jen 135 gramů CO2 na kilometr. A po pravdě, pro městský a příměstský provoz bude dvoukolka stačit. Ale teréňák to už rozhodně nebude.

Range Rover Evoque 5d

Obě verze nového Range Roveru se začnou prodávat v polovině příštího roku a k mání budou i na našem trhu. Přesné ceny zatím výrobce nezveřejnil, jen to, že nejlevnější varianta, tedy slabší diesel s pohonem přední nápravy, bude stát 35 000 euro, což je v přepočtu asi 860 000 korun. Do milionu by se mohla vejít i základní varianta s pohonem všech kol.

Z fotografií je patrné, že se designérům velmi povedla i přístrojová deska. Působí moderně a hlavně přehledně. Výbava a teď hlavně ta příplatková, bude velmi bohatá. Z novinek nejvíce zaujme takzvaná surround kamera, což je sestava pěti kamer, které budou sledovat provoz okolo a pomůžou hlavně při parkování. Interiér pak zaduní hudbou z 17 reproduktorů. A zaduní pořádně, audiosystém od firmy Meridian poskytne ohromující výkon 825 W.

Za pozornost stojí i displej na palubní desce s dvojitou projekcí, takže řidič i spolujezdec mohou sledovat rozdílný obsah. Celkově je audio a video výbava maximální, včetně displejů pro zadní sedadla a bluetooth handsfree. Klimatizace pak nabídne předehřátí vozu s načasováním, bixenonové světlomety budou adaptivní a vyhřívaná budou nejenom sedadla, ale i volant a čelní sklo. Je ale velmi pravděpodobné, že většina těchto prvků výbavy bude za příplatek.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

Najdete na iDNES.cz