Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Indové dávají Range Roveru křídla. A také pět dveří fešné novince Evoque

  11:00aktualizováno  11:00
Land Rover a jeho značka Range Rover pod taktovkou indického koncernu Tata vzkvétá. A to doslova, protože tak pěkné SUV, jako je model Evoque, tady už dlouho nebylo. Po představení třídveřové verze uvedla automobilka na trh i pětidveřovou variantu. Evoque bude prvním Range Roverem, který bude k mání i jen jako dvoukolka.

Range Rover Evoque 5d | foto: Range Rover

Tradiční evropské automobilky zachraňují před smrtí asijské konglomeráty. Na Volvo se vrhli Číňané, na Land Rover zase Indové. Stejného vlastníka má Jaguar, který se má pod vládou Taty asi nejlépe za dlouhá desetiletí.

Také Land Roveru změna vlastníka velmi prospěla. Značka otvírá v Evropě nové prodejní kanály a hlavně připravila zcela nový model, který je pro ni převratný. Range Rover Evoque totiž bude první model s pohonem jedné nápravy. Některé fanoušky značky z toho asi polije horko, ale trh si žádá terénní auta na oko a nový evoque potěší oči jako málokterý městský teréňák.

Range Rover Evoque 5d

Novinka zcela jasně patří do kategorie SUV, tedy aut s terénním vzhledem pro běžný provoz. Do terénu se téměř nedostanou a když už, tak běžnému řidiči poskytnou dostatečnou službu. Jejich hlavní doménou jsou městské bulváry. A tam bude nový Range Rover Evoque za velkého fešáka. Muskulaturní moderní karoserie vypadá dynamicky a agresivně, za což může nízká maska a vysoká stavba pontonu s malými bočními skly.

Doposud Range Rover ukazoval na veřejnosti jen třídveřové kupé. To ale bude varianta akceptovatelná jen menší částí zákazníků a proto přišla na svět i pětidveřová verze. Přes o pár centimetrů vyšší stavbu vypadá stále báječně a možná to i pětidveřovému evoqu sluší ještě víc než třídveřovému bratříčkovi.

Range Rover Evoque 5d

Vedle změněné karosérie se obě varianty od sebe neliší. I pětidveřový evoque bude pohánět dvojice motorů: přeplňovaný 2,2litrový benzínový čtyřválec s výkonem 240 koní a v Evropě jistě mnohem více očekávaný turbodiesel stejného objemu. Diesel bude k mání ve dvou výkonových variantách 150 a 190 koní.

Právě se slabším dieselovým motorem bude evoque prvním Range Roverem s pohonem pouze přední nápravy. Výrobce se chlubí, že v této ekonomické verzi bude auto produkovat jen 135 gramů CO2 na kilometr. A po pravdě, pro městský a příměstský provoz bude dvoukolka stačit. Ale teréňák to už rozhodně nebude.

Range Rover Evoque 5d

Obě verze nového Range Roveru se začnou prodávat v polovině příštího roku a k mání budou i na našem trhu. Přesné ceny zatím výrobce nezveřejnil, jen to, že nejlevnější varianta, tedy slabší diesel s pohonem přední nápravy, bude stát 35 000 euro, což je v přepočtu asi 860 000 korun. Do milionu by se mohla vejít i základní varianta s pohonem všech kol.

Z fotografií je patrné, že se designérům velmi povedla i přístrojová deska. Působí moderně a hlavně přehledně. Výbava a teď hlavně ta příplatková, bude velmi bohatá. Z novinek nejvíce zaujme takzvaná surround kamera, což je sestava pěti kamer, které budou sledovat provoz okolo a pomůžou hlavně při parkování. Interiér pak zaduní hudbou z 17 reproduktorů. A zaduní pořádně, audiosystém od firmy Meridian poskytne ohromující výkon 825 W.

Za pozornost stojí i displej na palubní desce s dvojitou projekcí, takže řidič i spolujezdec mohou sledovat rozdílný obsah. Celkově je audio a video výbava maximální, včetně displejů pro zadní sedadla a bluetooth handsfree. Klimatizace pak nabídne předehřátí vozu s načasováním, bixenonové světlomety budou adaptivní a vyhřívaná budou nejenom sedadla, ale i volant a čelní sklo. Je ale velmi pravděpodobné, že většina těchto prvků výbavy bude za příplatek.

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.