Range Rover Evoque 5d

Range Rover Evoque 5d | foto: Range Rover

Indové dávají Range Roveru křídla. A také pět dveří fešné novince Evoque

  • 32
Land Rover a jeho značka Range Rover pod taktovkou indického koncernu Tata vzkvétá. A to doslova, protože tak pěkné SUV, jako je model Evoque, tady už dlouho nebylo. Po představení třídveřové verze uvedla automobilka na trh i pětidveřovou variantu. Evoque bude prvním Range Roverem, který bude k mání i jen jako dvoukolka.

Tradiční evropské automobilky zachraňují před smrtí asijské konglomeráty. Na Volvo se vrhli Číňané, na Land Rover zase Indové. Stejného vlastníka má Jaguar, který se má pod vládou Taty asi nejlépe za dlouhá desetiletí.

Také Land Roveru změna vlastníka velmi prospěla. Značka otvírá v Evropě nové prodejní kanály a hlavně připravila zcela nový model, který je pro ni převratný. Range Rover Evoque totiž bude první model s pohonem jedné nápravy. Některé fanoušky značky z toho asi polije horko, ale trh si žádá terénní auta na oko a nový evoque potěší oči jako málokterý městský teréňák.

Range Rover Evoque 5d

Novinka zcela jasně patří do kategorie SUV, tedy aut s terénním vzhledem pro běžný provoz. Do terénu se téměř nedostanou a když už, tak běžnému řidiči poskytnou dostatečnou službu. Jejich hlavní doménou jsou městské bulváry. A tam bude nový Range Rover Evoque za velkého fešáka. Muskulaturní moderní karoserie vypadá dynamicky a agresivně, za což může nízká maska a vysoká stavba pontonu s malými bočními skly.

Doposud Range Rover ukazoval na veřejnosti jen třídveřové kupé. To ale bude varianta akceptovatelná jen menší částí zákazníků a proto přišla na svět i pětidveřová verze. Přes o pár centimetrů vyšší stavbu vypadá stále báječně a možná to i pětidveřovému evoqu sluší ještě víc než třídveřovému bratříčkovi.

Range Rover Evoque 5d

Vedle změněné karosérie se obě varianty od sebe neliší. I pětidveřový evoque bude pohánět dvojice motorů: přeplňovaný 2,2litrový benzínový čtyřválec s výkonem 240 koní a v Evropě jistě mnohem více očekávaný turbodiesel stejného objemu. Diesel bude k mání ve dvou výkonových variantách 150 a 190 koní.

Právě se slabším dieselovým motorem bude evoque prvním Range Roverem s pohonem pouze přední nápravy. Výrobce se chlubí, že v této ekonomické verzi bude auto produkovat jen 135 gramů CO2 na kilometr. A po pravdě, pro městský a příměstský provoz bude dvoukolka stačit. Ale teréňák to už rozhodně nebude.

Range Rover Evoque 5d

Obě verze nového Range Roveru se začnou prodávat v polovině příštího roku a k mání budou i na našem trhu. Přesné ceny zatím výrobce nezveřejnil, jen to, že nejlevnější varianta, tedy slabší diesel s pohonem přední nápravy, bude stát 35 000 euro, což je v přepočtu asi 860 000 korun. Do milionu by se mohla vejít i základní varianta s pohonem všech kol.

Z fotografií je patrné, že se designérům velmi povedla i přístrojová deska. Působí moderně a hlavně přehledně. Výbava a teď hlavně ta příplatková, bude velmi bohatá. Z novinek nejvíce zaujme takzvaná surround kamera, což je sestava pěti kamer, které budou sledovat provoz okolo a pomůžou hlavně při parkování. Interiér pak zaduní hudbou z 17 reproduktorů. A zaduní pořádně, audiosystém od firmy Meridian poskytne ohromující výkon 825 W.

Za pozornost stojí i displej na palubní desce s dvojitou projekcí, takže řidič i spolujezdec mohou sledovat rozdílný obsah. Celkově je audio a video výbava maximální, včetně displejů pro zadní sedadla a bluetooth handsfree. Klimatizace pak nabídne předehřátí vozu s načasováním, bixenonové světlomety budou adaptivní a vyhřívaná budou nejenom sedadla, ale i volant a čelní sklo. Je ale velmi pravděpodobné, že většina těchto prvků výbavy bude za příplatek.