Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Infiniti Essence je dokonalé, nikdy si jej nekoupíte

  16:40aktualizováno  16:40
Luxusní odnož automobilky Nissan, značka Infiniti, představila v Ženevě koncept vozu, který je prý dokonalým vyjádřením hodnot této značky.

Infiniti Essence | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Autosalon Ženeva 2009

Koncept Infiniti Essence není předobrazem sériového vozu, ale některé na něm použité prvky již údajně brzy najdeme v sériové výrobě. Supersportovní kupé je například osazeno hybridním pohonným ústrojím, které zatím automobilka nenabízela. To se má co nevidět změnit. Konceptem automobilka také slaví 20 let od počátku své existence.

Rovných 4 720 mm dlouhé kupé nabídne oku diváka pozoruhodný mix klasických linií britského střihu a futuristických prvků, jaké dovedou vymyslet snad jen japonští designéři.

Essence působí opravdu neotřele a z tohoto hlediska nezůstává exteriéru nic dlužný ani interiér vozu. Zajímavé je, že automobil se nezačínal rodit jako klasický koncept – tedy nejprve skici, pak modely a pak stavba prototypu.

Infiniti Essence

Jelikož má essence vystihovat podstatu značky, návrh konceptu začínal v produktovém oddělení. To nejprve vypracovalo představy o tom, pro koho by nový vůz měl být určen, proč by měl vzniknout a jaký by vlastně měl být. Teprve podle těchto představ vznikaly vizualizace budoucího vozu.

Essence je podle automobilky vozem, který sice nabízí pohádkový luxus, ale není určen těm, kdo se chtějí předvádět. Je to vůz pro sebevědomého majitele středního věku, který má rád kvalitní věci, ale nekazí je svým nevkusným přístupem.

Design essence je dynamický, ale nikoli agresivní. Vyjadřuje tak vlastně přístup automobilky k životnímu prostředí. Hybridní pohon essence totiž zaručí hospodárný provoz a přitom má řidič vždy dostatek výkonu pro rychlou sportovní jízdu. Spalovací motor a elektromotor dávají totiž dohromady výkon 600 koní. Z nich 440 dodává vidlicový šestiválec o objemu 3,7 litru, zbylých 160 koní je schopen dodat elektromotor umístěný mezi motorem a převodovkou. Sem se vešel i díky tomu, že používá novou konstrukci nazvanou 3D Motor.

Infiniti Essence

Výsledkem je velmi tenký elektromotor diskového tvaru, který je schopen nabídnout dvojnásobek točivého momentu oproti konvenční jednotce. Konkrétní hodnota je v tomto případě 500 Nm. Hybridní ústrojí by mělo zaručit kombinovanou spotřebu 8 litrů na 100 kilometrů, což je při daném výkonovém potenciálu velmi lákavá hodnota. Obdobné řešení by se brzy mělo objevit i v sériové výrobě.

Essence obsahuje i několik dalších prvků, se kterými se možná brzy u sériových infiniti setkáme. Může jít třeba o LED světla, kamery místo zpětných zrcátek nebo nový balíček bezpečnostní výbavy nazvaný Safety Shield. Ta obsahuje i senzory, které by měly zabránit boční kolizi automobilů při změně jízdního pruhu (systém SCP), systém BCP pak zabrání řidiči nacouvat do překážky za automobilem.

Do série se naopak pravděpodobně nepodívá speciální konstrukce zavazadlového prostoru, na jehož nákladovou plošinu se vejdou přesně na míru vyrobené kufry značky Luis Vuitton. Ty tak potká stejný osud jako celý koncept – budou je moci obdivovat pouze návštěvníci autosalonů.

Infiniti Essence






Nejčtenější

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.