Infiniti Essence

Infiniti Essence | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Infiniti Essence je dokonalé, nikdy si jej nekoupíte

  • 12
Luxusní odnož automobilky Nissan, značka Infiniti, představila v Ženevě koncept vozu, který je prý dokonalým vyjádřením hodnot této značky.

Autosalon Ženeva 2009

Koncept Infiniti Essence není předobrazem sériového vozu, ale některé na něm použité prvky již údajně brzy najdeme v sériové výrobě. Supersportovní kupé je například osazeno hybridním pohonným ústrojím, které zatím automobilka nenabízela. To se má co nevidět změnit. Konceptem automobilka také slaví 20 let od počátku své existence.

Rovných 4 720 mm dlouhé kupé nabídne oku diváka pozoruhodný mix klasických linií britského střihu a futuristických prvků, jaké dovedou vymyslet snad jen japonští designéři.

Essence působí opravdu neotřele a z tohoto hlediska nezůstává exteriéru nic dlužný ani interiér vozu. Zajímavé je, že automobil se nezačínal rodit jako klasický koncept – tedy nejprve skici, pak modely a pak stavba prototypu.

Infiniti Essence

Jelikož má essence vystihovat podstatu značky, návrh konceptu začínal v produktovém oddělení. To nejprve vypracovalo představy o tom, pro koho by nový vůz měl být určen, proč by měl vzniknout a jaký by vlastně měl být. Teprve podle těchto představ vznikaly vizualizace budoucího vozu.

Essence je podle automobilky vozem, který sice nabízí pohádkový luxus, ale není určen těm, kdo se chtějí předvádět. Je to vůz pro sebevědomého majitele středního věku, který má rád kvalitní věci, ale nekazí je svým nevkusným přístupem.

Design essence je dynamický, ale nikoli agresivní. Vyjadřuje tak vlastně přístup automobilky k životnímu prostředí. Hybridní pohon essence totiž zaručí hospodárný provoz a přitom má řidič vždy dostatek výkonu pro rychlou sportovní jízdu. Spalovací motor a elektromotor dávají totiž dohromady výkon 600 koní. Z nich 440 dodává vidlicový šestiválec o objemu 3,7 litru, zbylých 160 koní je schopen dodat elektromotor umístěný mezi motorem a převodovkou. Sem se vešel i díky tomu, že používá novou konstrukci nazvanou 3D Motor.

Infiniti Essence

Výsledkem je velmi tenký elektromotor diskového tvaru, který je schopen nabídnout dvojnásobek točivého momentu oproti konvenční jednotce. Konkrétní hodnota je v tomto případě 500 Nm. Hybridní ústrojí by mělo zaručit kombinovanou spotřebu 8 litrů na 100 kilometrů, což je při daném výkonovém potenciálu velmi lákavá hodnota. Obdobné řešení by se brzy mělo objevit i v sériové výrobě.

Essence obsahuje i několik dalších prvků, se kterými se možná brzy u sériových infiniti setkáme. Může jít třeba o LED světla, kamery místo zpětných zrcátek nebo nový balíček bezpečnostní výbavy nazvaný Safety Shield. Ta obsahuje i senzory, které by měly zabránit boční kolizi automobilů při změně jízdního pruhu (systém SCP), systém BCP pak zabrání řidiči nacouvat do překážky za automobilem.

Do série se naopak pravděpodobně nepodívá speciální konstrukce zavazadlového prostoru, na jehož nákladovou plošinu se vejdou přesně na míru vyrobené kufry značky Luis Vuitton. Ty tak potká stejný osud jako celý koncept – budou je moci obdivovat pouze návštěvníci autosalonů.

Infiniti Essence