Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Infiniti EX pro Evropu: parkování bude hračka, lak se sám vyléčí

  11:17aktualizováno  11:17
Luxusní nissany vozí v Americe jméno Infiniti. Příští rok se chystají také na evropské silnice. Jedním z prvních by měl být "coupe crossover" EX, který se právě představil na americké přehlídce Pebble Beach.

Infiniti EX | foto: Infiniti

Do Evropy dorazí tohle SUVčko společně s kupé a limuzínou označenými písmenem G, Třetí do party bude nástupce SUVčka FX35/45. Mají tak uvést oficiálně automobilku na trhy starého kontinentu a zkusit zalovit mezi zákazníky, kteří nechtějí čekat na v Evropě téměř vyprodané lexuse od Toyoty.

Nové malé sportovně-užitkové infiniti dostalo pohon všech kol, dlouhé je 4,63 metru, do šířky zabírá 1,8 metru a do výšky 159 centimetrů. Rozvor je 2,8 metru.

K vynálezům, které rozhodně zaslouží pozornost, je systém Around View Monitor, usnadňující parkování. Obyčejná parkovací kamera, kterou dostávají vetší nissany, se zdála vynálezcům japonské automobilky málo. Infiniti EX tak dostalo hned čtyři kamery, sledující okolí vozidla. Řidič pak při parkování vidí své auto z venkovního pohledu - z ptačí perspektivy.

Parkovací kamery

Další specialita se jmenuje "Scratch Shield". Jde o speciální lak, který je schopen se sám zacelit po malém poškrábání. Rýhy od nehtů pod klikami dveří a další podobné drobné šrámy je schopné "samoopravit" vysoce elastická pryskyřice přimíchaná do vrchních vrstev laku.

V porovnání s takovými lahůdkami už jsou adaptivní bixenony, systém hlídající řidiče, aby nevyjel z jízdního pruhu, prosklená zatmavovací střecha, koncová světla z LED diod nebo aktivní tempomat jen drobnostmi...

Ovládání palubních systémů probíhá přes sedmipalcový displej. Nechybí navigace s 9,3 GB harddiskem. Audiosoustava Bose je složena z 11 reproduktorů a 2 subwooferů, samozřejmostí je možnost připojení iPODu.

O pohon se stará 290koňový benzinový motor s objemem 3,5 litru známý z Nissanu 350Z, automatická převodovka má pět stupňů.

O rozdělování krouticích newtonmetrů mezi všechna čtyři kola pneumatiky 245/55 R19 se stará systém Infiniti ATTESA E-TS, což znamená Advanced Total Traction Engineering System for All Electronic Torque Split. Popsat princip jak funguje, je jednodušší než přečíst jeho jméno: Elektronicky ovládané spojky rozdělují sílu nejen mezi přední a zadní kola, ale i mezi levou a pravou stranou obou náprav v závislosti na trakčních podmínkách.

Evropa má v SUVčkách raději naftové motory. Šestiválcového turbodieselu vypůjčeného od spřízněného Renaultu se ale EX dočká až začátkem příštího desetiletí.

Jakou výbavu dostane evropská verze "EXka", prozatím známo není. Server just-auto odhaduje, že bude lovit zákazníky mezi kupci BMW X3 a nebo Audi A4 quattro, s kterými má srovnatelné rozměry. Evropskou půdu vyzkouší poprvé, když se pojede ukázat na ženevský autosalon v březnu 2008.

Infiniti EXInfiniti EXInfiniti EX



Infiniti EXInfiniti EXInfiniti EX




Autor:




Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.