Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Boubelaté elektrické infiniti zamíří do výroby. Nabije se i bez drátů

  11:00aktualizováno  11:00
Japonský Nissan chce využít své zkušenosti s výrobou elektromobilu leaf i na poli luxusních vozů. V Paříži tak firma v evropské premiéře ukázala Infiniti LE Concept, sedan střední třídy, kde pohon zařizují elektromotory. Auto nevšedních tvarů se má začít v dohledné době vyrábět.

Infiniti LE Concept | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Infiniti LE se má stát prvním velkosériově vyráběným luxusním elektromobilem, na trh se podle všeho dostane zhruba v roce 2014 a automobilka s ním zřejmě podpoří i svou současnou vlnu expanze v Evropě.

Čtyřdveřový, 4,7 metru dlouhý sedan střední třídy bude o zákazníky bojovat zřejmě s crossoverem Tesla Model X.

Namísto elegantních tvarů ale infiniti vsadí na doslova futuristické linky, při pohledu z boku napodobují prolisy a tvary proudění vzduchu okolo karoserie. Ostatně, koeficient odporu vzduchu Cd má hodnotu pouze 0,25, takže se má infiniti čím chlubit. To provedení přídě a zádě je současným sériovým modelům bližší a v podstatě vychází ze sedanu řady G.

Fotogalerie

Futuristické tvary pokračují i v interiéru, který vypadá jako paluba vesmírné lodě. Tento pocit umocňuje přístrojový panel provedený formou kombinace barevného displeje s vysokým rozlišením s klasickými analogovými budíky. Na středové konzole najdeme další dva displeje.

Baterie s kapacitou 24 kWh jsou umístěny pod podlahou vozu, což snižuje těžiště a zlepšuje ovladatelnost, přitom není nijak ovlivněn prostor pro posádku ani zavazadlový prostor. O pohon auta se stará elektromotor s výkonem 100 kW, tedy 136 koní a točivým momentem 325 Nm.

Dojezd na jedno nabití by měl být zhruba 160 kilometrů a Infiniti slibuje, že pomocí rychlonabíječky ChaDeMo typu DC50kW se baterie nabijí na 80 procent kapacity za půl hodiny. Auto půjde dobíjet i bezdrátově, což bude vhodná volba pro domácí nabíjení. Bude k tomu potřeba ale speciální domácí stanice.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.