Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Infiniti M míří do Evropy poprvé s turbodieselem

aktualizováno 
Luxusní odnož japonského Nissanu, automobilka Infiniti, představuje novou generaci svého modelu M. Ten jako první vůz se značkou Infiniti nabídne naftový pohon. Připravuje se i hybridní verze.

Infiniti M37 2010 | foto: Infiniti

Stejně jako Lexus od Toyoty, je i Infiniti luxusní odnoží známého japonského výrobce automobilů – Nissanu. Značka Infiniti je na starém kontinentu stále poněkud neznámá. Za oceánem si však již za 20 let fungování vydobyla slušné renomé. Povědomí o značce má zvýšit nová generace řady M, která bude o zákazníky soupeřit s BMW třídy 5 nebo s Mercedesy-Benzy řady E.

Infiniti M37 2010

Třída M patří v portfoliu značky Infiniti na vrchol nabídky. Téměř pět metrů dlouhá limuzína má elegantní karoserii, kterou zdobí efektní oblé linie. Novinka se může pochlubit nízkým koeficientem odporu vzduchu s hodnotou 0,27. Rozvor 2900 milimetrů zaručuje královský prostor pro posádku.

Infiniti M se bude v Evropě zpočátku nabízet ze zážehovým vidlicovým šestiválcem s objemem 3,7 litru. Tato pohonná jednotka v modelu M37 posílá na zadní kola maximální výkon 235 kW a točivý moment 360 Nm. Standardem je sedmistupňová samočinná převodovka.

Infiniti M37 2010

Se základním benzínovým šestiválcem se na evropských trzích setkáme v září příštího roku. O něco později nabídku doplní šestiválcový turbodiesel, což bude vůbec první motor na naftu v historii značky. Heslem dneška je ekologie a tak se nové infiniti dočká i hybridní verze. Ta se začne prodávat až v roce 2011 a s elektromotorem bude kombinovat benzínovou pohonnou jednotku.

Luxusní limuzína z Japonska bude mít aktivní řízení všech kol (4WAS) a jako vůbec první vůz na světě bude mít ve výbavě aktivní systém pro sledování slepého úhlu. Kromě audiovizuálního upozornění na hrozící nebezpečí, bude vůz schopen aktivně zasahovat do řízení, aby předešel srážce.

Interiér se nese v luxusním duchu, efektním detailem jsou analogové hodiny umístěné uprostřed palubní desky. Specialitou je systém ANC, který potlačuje hlučnost okolí tím, že z reproduktorů přehrává zvukové vlny opačné fáze. Reproduktorů je celkem 16 a využívá je špičkový audiosystém Bose.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.