Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Infiniti M vás ohlídá, i když budete předjíždět

  13:00aktualizováno  13:00
Luxusní divize japonského Nissanu, Infiniti, se pouští do boje o evropský trh prémiových aut střední třídy. Třetí generace sedanu řady M přináší v barokních tvarech karosérie jen ty nejlepší materiály a dostatečně výkonné motory.

Infiniti M 2011 | foto: Infiniti

Jestliže se japonské značce Infiniti docela dobře podařilo uchytit v USA, tak prodeje na starém kontinentě stále nedosahují čísel, která by mateřský koncern Nissan uspokojila. Tradiční německé značky jsou v Evropě tak zakořeněné, že i celkově úspěšnějšímu Lexusu (luxusní značka Toyoty) se nedaří dohnat BMW, Audi či Mercedes.

Infiniti M 2011

Řada M je nejvyšší v nabídce Infiniti, ale v současné generaci se v Evropě nenabízí. S novou generací řady M ale Infiniti s Evropou již počítá, takže se na ni můžeme těšit i u nás. Infiniti totiž má od loňského roku oficiální zastoupení v České republice.

Oproti předchozí generaci dostala nová řada M výraznější rysy. Poněkud barokní linie mohutné karoserie se dost výrazně odlišují od strohého designu evropských (německých) rivalů. Technika vychází z Nissanu Maxima, ale na první ani druhý pohled to poznat nelze.

Infiniti M 2011

Naopak, Infiniti M se pyšní v základu špičkovými materiály interiéru, které u konkurence najdeme jen u nejvyšších výbav. Vedle nezbytné kůže a dřevěného obložení zaujme i nezvykle tvarovaná přístrojová deska. Má podobné zakřivení jako celá karoserie automobilu.

Infiniti nabídne svůj nejvyšší model s dvojicí motorů. Jenže jinou dvojici bude nabízet v Evropě a jinou v USA. Stejným agregátem pro oba trhy bude benzinový šestiválec o objemu 3,7 litru, který poskytne solidní výkon 330 koní. Tímto motorem již Infiniti osazuje své další modely v nabídce. Výkon by ale měl být mírně zvýšený.

V USA se mohou zákazníci těšit i na osmiválcový motor s objemem 5,6 litru se zatím nezveřejněným výkonem. Pětilitrový motor sice Infiniti v Evropě nabízí například v modelu FX, ale u nové řady M jej nahradí naftový šestiválec, který si Infiniti půjčí od Renaultu. A proč právě od něj? Nissan totiž s Renaultem tvoří alianci. Výkonové parametry dieselové jednotky ale zatím výrobce neprozradil.

Z technických inovací se Infiniti chlubí systémem ochrany proti bočnímu nárazu. Jde o podobný systém jako SIPS u Volva, ale dotažený o kousek dál. Při předjížděcím manévru auto pozná, zda je ve vedlejším pruhu jiné vozidlo. Pokud ano, upozorní na něj a pomůže s návratem do původního jízdního pruhu. Dále v nabídce nebudou chybět všechny obvyklé vymoženosti vozů vyšší střední třídy, jako je celá paleta airbagů, ABS a hned několik stabilizačních systémů.

Infiniti řady M zatím výrobce představil jen virtuálně, na vlastní oči si jej budou moci prohlédnout návštěvníci podzimního frankfurtského autosalonu. Do prodeje se pak dostane v příštím roce.

Cenu zatím výrobce neuvedl, lze předpokládat, že bude kopírovat ceny současné řady M. Ta se v USA prodává od 45 000 USD, tedy za zhruba 850 tisíc korun. Jenže evropské ceny budou jistě mnohem vyšší. Odvodit je můžeme od SUV řady FX, která je v USA mírně levnější než emkový sedan. A řada FX startuje na našem trhu na ceně 1 450 000 korun.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Další z rubriky

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz