Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Infiniti M vás ohlídá, i když budete předjíždět

  13:00aktualizováno  13:00
Luxusní divize japonského Nissanu, Infiniti, se pouští do boje o evropský trh prémiových aut střední třídy. Třetí generace sedanu řady M přináší v barokních tvarech karosérie jen ty nejlepší materiály a dostatečně výkonné motory.

Infiniti M 2011 | foto: Infiniti

Jestliže se japonské značce Infiniti docela dobře podařilo uchytit v USA, tak prodeje na starém kontinentě stále nedosahují čísel, která by mateřský koncern Nissan uspokojila. Tradiční německé značky jsou v Evropě tak zakořeněné, že i celkově úspěšnějšímu Lexusu (luxusní značka Toyoty) se nedaří dohnat BMW, Audi či Mercedes.

Infiniti M 2011

Řada M je nejvyšší v nabídce Infiniti, ale v současné generaci se v Evropě nenabízí. S novou generací řady M ale Infiniti s Evropou již počítá, takže se na ni můžeme těšit i u nás. Infiniti totiž má od loňského roku oficiální zastoupení v České republice.

Oproti předchozí generaci dostala nová řada M výraznější rysy. Poněkud barokní linie mohutné karoserie se dost výrazně odlišují od strohého designu evropských (německých) rivalů. Technika vychází z Nissanu Maxima, ale na první ani druhý pohled to poznat nelze.

Infiniti M 2011

Naopak, Infiniti M se pyšní v základu špičkovými materiály interiéru, které u konkurence najdeme jen u nejvyšších výbav. Vedle nezbytné kůže a dřevěného obložení zaujme i nezvykle tvarovaná přístrojová deska. Má podobné zakřivení jako celá karoserie automobilu.

Infiniti nabídne svůj nejvyšší model s dvojicí motorů. Jenže jinou dvojici bude nabízet v Evropě a jinou v USA. Stejným agregátem pro oba trhy bude benzinový šestiválec o objemu 3,7 litru, který poskytne solidní výkon 330 koní. Tímto motorem již Infiniti osazuje své další modely v nabídce. Výkon by ale měl být mírně zvýšený.

V USA se mohou zákazníci těšit i na osmiválcový motor s objemem 5,6 litru se zatím nezveřejněným výkonem. Pětilitrový motor sice Infiniti v Evropě nabízí například v modelu FX, ale u nové řady M jej nahradí naftový šestiválec, který si Infiniti půjčí od Renaultu. A proč právě od něj? Nissan totiž s Renaultem tvoří alianci. Výkonové parametry dieselové jednotky ale zatím výrobce neprozradil.

Z technických inovací se Infiniti chlubí systémem ochrany proti bočnímu nárazu. Jde o podobný systém jako SIPS u Volva, ale dotažený o kousek dál. Při předjížděcím manévru auto pozná, zda je ve vedlejším pruhu jiné vozidlo. Pokud ano, upozorní na něj a pomůže s návratem do původního jízdního pruhu. Dále v nabídce nebudou chybět všechny obvyklé vymoženosti vozů vyšší střední třídy, jako je celá paleta airbagů, ABS a hned několik stabilizačních systémů.

Infiniti řady M zatím výrobce představil jen virtuálně, na vlastní oči si jej budou moci prohlédnout návštěvníci podzimního frankfurtského autosalonu. Do prodeje se pak dostane v příštím roce.

Cenu zatím výrobce neuvedl, lze předpokládat, že bude kopírovat ceny současné řady M. Ta se v USA prodává od 45 000 USD, tedy za zhruba 850 tisíc korun. Jenže evropské ceny budou jistě mnohem vyšší. Odvodit je můžeme od SUV řady FX, která je v USA mírně levnější než emkový sedan. A řada FX startuje na našem trhu na ceně 1 450 000 korun.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.