Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Infiniti bude vidět ve F1. Slaví to v Ženevě konceptem etherea

  13:55aktualizováno  13:55
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Typicky japonsky rozvlněný koncept přivezlo na ženevský autosalon Infiniti. Japonská značka libující si v neotřelé eleganci, vysokých výkonech a především v luxusu ho pojmenovala Etherea.

Infiniti Etherea | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Hybridní kříženec různých automobilových druhů (z jednoho pohledu je to kupé, z druhého sedan a ze třetího SUV) je dlouhý 4,4 metru.

Vedoucí projektu a designér exteriéru Giichi Endo to popisuje takto: "Je to čtyřdveřové coupé s praktičností pětidveřového vozu – tedy hatchback, který nevypadá jako hatchback."

Schovali ho na ženevském stánku do tmavé garáže s pro Infiniti tradičním fialovým osvětlením.

Infiniti Etherea

Etherea má pohon předních kol, roztáčí je přes bezestupňovou převodovkou CVT hybridní soustrojí elektromotoru a čtyřválcového přeplňovaného dvouapůllitru s výkonem 245 koní.

Partnerství s Red Bullem

Kromě čistokrevného konceptu dovezlo Infiniti do Ženevy ještě jednu novou zprávu. Ten narozdíl od konceptu, který na silnici asi nikdy nepotkáme mít pokračování bude. Na výstavišti Palexpo luxusní odnož japonského Nissanu oznámila vstup do Formule 1.

Infiniti se totiž stalo jedním z hlavních partnerů tým Red Bull Racing Renault (Renault s Nissanem tvoří alianci), v jehož barvách v loňské sezoně slavil titul mistra světa německý pilot Sebastian Vettel.

Prozatím je partnerství podepsané na dva roky a bude pokrývat hlavně marketingové aktivity. Andy Palmer, viceprezident Infiniti a šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner ale prozradili, že čekají rozšíření spolupráce i na poli techniky.

Autosalon Ženeva 2011

Palmer v Ženevě zdůraznil, že partnerství je důležité hlavně pro posílení image na čínském trhu.

Pro letošní rok se do F1 vrací "setrvačníkový" systém KERS uchovávající energii, kterou může pilot využít pro akceleraci. Nissan, vlastník Infiniti, má s elektřinou v autech velké zkušenosti, vyrábí mimo jiné elektromobil Leaf, který se stal evropským autem roku. "Nissan vlastní firmu na výrobu akumulátorů pro elektromobily, to se dá využít," řekl Palmer.

Autor:


Nejčtenější

V Itálii stojí litr benzinu i 55 korun. A bude hůř

Ilustrační snímek

Na italských dálnicích je dnes zcela běžná cena za litr benzinu 1,7 eura, to je 45 korun, ověřil reportér iDNES.cz...

V Itálii neprovozujte sex v autě, vyšlo by vás to draho, upozornil dopravní expert v Rozstřelu

Hostem Rozstřelu byl expert z BESIP Petr Vomáčka (19. června 2018)

Pokuty ze zahraničí už chodí do Česka zcela běžně. V Rakousku měří rychlost na každém rohu a nově tam můžete dostat...



Začíná lov aut s vykuchanými filtry pevných částic

Použitý filtr pevných částic

Filtry pevných částic jsou v Česku obrovským tématem. Zajímavé je, že na západ od Česka motoristé ani netuší, že něco...

Češi tankují horší naftu, proto se ničí částicové filtry, říká expert

Ilustrační snímek

Po Česku jezdí podle odhadů stovky tisíc aut s „vykuchaným“ částicovým filtrem a nebezpečně znečišťují ovzduší....

České pivo odvezete na dovolenou v autoledničce, ale zázraky nečekejte

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...

Přivézt si na dovolenou svoje oblíbené jídlo a pití a zpátky do Česka dobroty, které u nás nepořídíte, je lákavé. Hitem...

Další z rubriky

První skici SUV Kamiq. Podoba nové škody určené jen pro Čínu je venku

Škoda Kamiq

Škoda zveřejnila skici nového městského SUV vyvinutého speciálně pro čínské zákazníky. Po modelech Kodiaq a Karoq...

Autofotka týdne: Ve Škodě staví z Karoqa čtyřdveřový kabriolet

Studentský koncept Škoda AZUBI V

V Boleslavi staví kabriolet, dokonce se dvěma páry dveří, nevzniká však ve střeženém vývojovém centru Škody, slavné...

Nissan vytvořil auto pro Evropany. Ti ho nechtěli, a tak definitivně končí

Nissan Pulsar

Nissan si na prodeje v Evropě nemůže stěžovat, meziročně mu rostou. Prodeje táhnou hlavní modely Qashqai, Juke a...

Najdete na iDNES.cz