Infiniti bude vidět ve F1. Slaví to v Ženevě konceptem etherea

  13:55aktualizováno  13:55
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Typicky japonsky rozvlněný koncept přivezlo na ženevský autosalon Infiniti. Japonská značka libující si v neotřelé eleganci, vysokých výkonech a především v luxusu ho pojmenovala Etherea.

Infiniti Etherea | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Hybridní kříženec různých automobilových druhů (z jednoho pohledu je to kupé, z druhého sedan a ze třetího SUV) je dlouhý 4,4 metru.

Vedoucí projektu a designér exteriéru Giichi Endo to popisuje takto: "Je to čtyřdveřové coupé s praktičností pětidveřového vozu – tedy hatchback, který nevypadá jako hatchback."

Schovali ho na ženevském stánku do tmavé garáže s pro Infiniti tradičním fialovým osvětlením.

Infiniti Etherea

Etherea má pohon předních kol, roztáčí je přes bezestupňovou převodovkou CVT hybridní soustrojí elektromotoru a čtyřválcového přeplňovaného dvouapůllitru s výkonem 245 koní.

Partnerství s Red Bullem

Kromě čistokrevného konceptu dovezlo Infiniti do Ženevy ještě jednu novou zprávu. Ten narozdíl od konceptu, který na silnici asi nikdy nepotkáme mít pokračování bude. Na výstavišti Palexpo luxusní odnož japonského Nissanu oznámila vstup do Formule 1.

Infiniti se totiž stalo jedním z hlavních partnerů tým Red Bull Racing Renault (Renault s Nissanem tvoří alianci), v jehož barvách v loňské sezoně slavil titul mistra světa německý pilot Sebastian Vettel.

Prozatím je partnerství podepsané na dva roky a bude pokrývat hlavně marketingové aktivity. Andy Palmer, viceprezident Infiniti a šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner ale prozradili, že čekají rozšíření spolupráce i na poli techniky.

Autosalon Ženeva 2011

Palmer v Ženevě zdůraznil, že partnerství je důležité hlavně pro posílení image na čínském trhu.

Pro letošní rok se do F1 vrací "setrvačníkový" systém KERS uchovávající energii, kterou může pilot využít pro akceleraci. Nissan, vlastník Infiniti, má s elektřinou v autech velké zkušenosti, vyrábí mimo jiné elektromobil Leaf, který se stal evropským autem roku. "Nissan vlastní firmu na výrobu akumulátorů pro elektromobily, to se dá využít," řekl Palmer.

Autor:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Je to oficiální: VW buduje alianci s Fordem, v USA použije jeho závody

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Německá automobilka Volkswagen buduje alianci se společností Ford Motor a k montáži vozů ve Spojených státech může...

Další Porsche 911 je tu. Legenda je nová a zase stejná

Porsche 911 (992) Carrera 4S

Porsche 911 je legenda. A to nejen po stránce prodejních či sportovních úspěchů, devětsetjedenáctka prostě musí mít v...

Najdete na iDNES.cz