Nový roomster je dílem týmu, který Thomas Ingenlath ve Škodě Auto několik let vedl a který po sobě zanechal také novou octavii. Do Ženevy si odskočil na jediný den, aby nové auto ukázal.
Bylo těžké přesvědčit lidi ve Škodě, aby se pustili do úplně nového modelu auta, který Škoda předtím nikdy nevyráběla?
Bylo, ale jen do autosalonu ve Frankfurtu. Velký zájem o auto přesvědčil i ty, kteří roomsteru tolik nevěřili. Mnoho lidí je nyní překvapeno, že jsme tak rychle od konceptu přešli ke skutečnému modelu.
Od konceptu se nový model poměrně liší. Proč?
Především jsme chtěli udělat auto, které bude lidem dostupné i cenově. Kdybychom vyrobili přesně takové, jako bylo ve Frankfurtu, bylo by mnohem dražší. Řada věcí by byla určitě na autě hezká, například původní verze posuvných dveří, ale nebylo by to tak dostupné auto.
Kdo si bude auto podle vás nejvíce kupovat?
Určitě je mířené na rodiny s dětmi. Myslím, že přiláká i starší zákazníky - velmi dobře se do něj nastupuje. Ale může přilákat úplně nové zákazníky, kteří Škodu zatím zcela opomíjejí. Teď uvidí, že jsme přišli s úplně novým stylem a novou image a Škodu si koupí. To je úplně nová skupina lidí, díky které by mohla Škoda dál růst.
Roomster má být i ohleduplnější a bezpečnější pro chodce, pokud by se s ním střetli. Jak?
Je to vidět na vyšší stavbě přední části vozu, postrádá ostré hrany. Kapota je tak výše a je měkčí, což znamená, že při střetu je následek menší, a navíc je chodec dál od tvrdších částí v motorové části.
Co z roomsteru budou mít další modely, které Škoda chystá?
Přední část je ukázkou nové generace Škody, kterou budou reflektovat další modely. Pokračovat budou i zadní světla do tvaru C, jež začala už na octavii. Ale od Škody můžete neustále čekat něco překvapujícího.
Dohlížíte i na vývoj nové fabie, s nímž jste začal?
Ne, to je plně v pravomoci mého nástupce. Škoda ale zůstává dál v mém srdci.