Tisíc koní českého supersportu Innotech Aspiron je na trhu

aktualizováno 
Kromě Škody Octavie RS si na prestižním festivalu rychlosti v Goodwoodu odbyl i další český vůz. Osmiválcový supersport Innotech Aspiron z Jaroměře donutil k zastavení ve výstavních prostorách nejednoho příznivce rychlých aut.

Mezi nejdražšími auty světa, okruhovými speciály a supervýkonnými limuzínami to Aspiron neměl v Goodwoodu jednoduché. Ale svými parametry jim bez potíží konkuruje a v mnohém je s převahou drtí.

Fotogalerie

Zhruba 800 kilogramu vážící speciál může v nejvýkonnější verzi mít až 1 000 koní. Ale do nádrže pak musíte tankovat bioethanol e85. Za odměnu se můžete prohánět rychlostí až 370 km/h. U země se vás bude snažit udržet zadní kevlarové křídlo, které má už při 280 km/h přítlak na zadní kola 1 000 kg.

Auto je stavěno jako okruhový speciál a do běžného provozu s ním výrobce zatím nepočítá. I když podle slov konstruktéra Zdeňka Mrkvici není problém splnit zákazníkovi i takové přání. Světlou výškou auto vyhovuje, namontují se světla, zrcátka, ABS či stabilizační systém a hurá do ulic.

Kvůli hlukovým limitům i šlehajícím plamenům se už testují i delší výfuky vedené buď klasicky spodem, nebo pod zadním křídlem. Ideálním zákazníkem je podle výrobce movitější pán, který si dotáhne Aspirona na vleku k okruhu a tam se vyřádí.

Innotech Aspiron a Corvette na cestě do Goodwoodu

Innotech Aspiron a Corvette na cestě do Goodwoodu

"Každý aspiron se staví pro konkrétního zákazníka, kterému výrobce splní různá individuální přání jak z hlediska výkonů, tak z hlediska výbavy. Připravují se malé limitované série vozů vybraných specifikací," slibuje Mrkvica.

Tisícikoňová verze zatím svoji cenu nezná. Základní cena Innotechu Aspiron o výkonu 500 koní je 2,9 milionu korun bez DPH, nejdražší je pak osmisetkoňový za čtyři miliony.

Autor:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Nákup auta v zahraničí: za nový vůz se DPH platí v Česku

Koupě špatné ojetiny může pořízení auta značně prodražit 1

Když si koupíte v Německu nebo v jiné unijní zemi nové auto, měli byste se připravit na to, že vás čeká daňové kolečko....

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Čeští borci se chystají na Dakar. Macháček nechce do písku a zůstává doma

Macíkův závodní kamion Franta

Už 6. ledna odstartuje v Peru 41. ročník legendárního dálkového závodu Dakar. Čeští závodníci představují nové stroje a...

Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo.

Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu...

BMW Řada 5 3,0...
BMW Řada 5 3,0...

r.v. 2012, naj. 55 000 km, diesel
950 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz