Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Innotech Corvette: americkou klasiku vylepšili Češi, může mít až 1000 koní

aktualizováno 
Rudý supersport od společnosti Innotech má povědomé tvary, ale docela neznámou tvář. Česká společnost sídlící v Jaroměři důkladně přepracovala podle požadavků zákazníka Chevrolet Corvette C6 Coupé a tato americká legenda dostala do svého rodného listu ještě jedno občanství. Tentokrát české.

Innotech Corvette | foto: Innotech

Innotech není v motoristickém světě žádný nováček. Starší automobiloví nadšenci si jistě vzpomenou na úžasný dvoumístný roadster s motorem před zadní nápravou Innotech Mysterro, který můžeme spolu s Tatrou MTX považovat za jediný novodobý supersport vyráběný u nás.

O pohon Mysterra se staral osmiválec z Chevroletu Corvette, jehož zdvihový objem byl zvětšen na 7,7 nebo dokonce 9,6 litru a jeho výkon tak byl 500 až 750 koní. To vše v roce 1995. Ale z plánované produkce 25 kusů se udalo pouhých 5 vozů.

Innotech Mysterro

Innotech Mysterro

Nyní se společnost Innotech, zabývající se také navrhováním kapotáží pro motocykly a traktory, motoristickému světu opět připomněla. A znovu ve spojení s americkou legendou Chevrolet Corvette, tentokrát s její aktuální šestou generací.

Zájemci o tento vůz tak mohou díky změnám na motoru, podvozku, brzdách a karoserii získat opravdový unikát.

Co je vidět na první pohled, jsou úpravy karoserie. Nová je přední i zadní část. Zepředu přitom i díky hliníkové masce chladiče trochu připomíná Ferrari 599 GTB a také při pohledu zezadu se nezapře inspirace italskými sporťáky z poloviny minulého století.

Nové panely jsou přitom vyrobeny z uhlíkových kompozitů nebo skelných vláken. Innotech navíc slibuje další možnosti, především závodnější vzhled přední kapoty nebo důkladné rozšíření.

Meze se nekladou ani v úpravě interiéru. Zákazník si může vybrat čalounění z nejjemnější italské či anglické kůže nebo z řady doplňků, včetně karbonových sportovních sedadel. V základní úpravě najdete také kovaná kola od firem HRE nebo Forgeline, která mají na přední nápravě rozměr 9 x 19 a vzadu potom 12 x 20 palců. Můžete si je objednat i se středovou maticí, a pokud by to ani potom nebylo podle vašich představ, lze je nahradit karbon-hořčíkovými ráfky Dymag.

Nejdůležitější jsou však úpravy motoru a podvozku. A v případě motoru máte opravdu z čeho vybírat. Základ tvoří celohliníkové vidlicové osmiválce s rozvodem OHV a dvojicí ventilů na válec, které mají v případě typu LS2 objem 6,0 litru a LS3 6,2 l.

Základní úprava motoru LS2 přinese výkon kolem 500 koní, s kompresorem Procharger, stejně jako s kompresorem Magnecharger se výkon vyšplhá na 600 koní (při zásadnějších úpravách až 800 koní). Motor LS3 disponuje po základní úpravě výkonem kolem 560 koní, s kompresorem Procharger potom asi 630 koní (při výrazné přestavbě až 850 koní) a s dvojicí turbodmychadel máte na výběr mezi 700 až 1000 koňmi.

Převodovka může být šestistupňová manuální nebo automatická. Potenciálu motorů sekundují neméně výkonné brzdy s ventilovanými, děrovanými a rýhovanými kotouči s průměrem 355 mm nebo 380 mm od firem Bremzo nebo BEAR, které svírají čtyř- nebo šestipístkové třmeny. Vůz má také přepracovaný výfukový systém s novými svody, tlumiči a koncovkami, který zvyšuje nejen výkon, ale také zvýrazňuje zvukovou kulisu.

Innotech Corvette

Váha vozu se vzhledem k rozsáhlému využití kompozitových materiálů snížila na hranici 1 400 kg. V případě nejvýkonnější verze zvládne takto upravená corvette akceleraci z klidu na stovku za 3 sekundy a maximální rychlost činí 340 km/h.

Díky odlehčení vozu, výkonovému potenciálu a dalším úpravám tak Innotech Corvette C6 nabízí extrémní jízdní výkony a může se směle měřit s prémiovými sportovními kupé s motorem vpředu, jakými jsou například Alfa Romeo C8, Aston Martin Vantage, BMW M6, Jaguar XKR, Mercedes-Benz SL 63 AMG nebo Ferrari California.

Samotný Innotech má do budoucna velké plány. Během letošního a příštího roku chce představit i otevřenou verzi Speedster a také další úpravy výkonných verzí Z06 a ZR1. Zákazníci by časem mohli mít na výběr z pěti různých karoserií a servis by měla po celém světě zajišťovat vybraná GM/Corvette centra. Ale i když se jedná o českou firmu, tuningové úpravy budou vznikat v USA.

Innotech Corvette měl premiéru na brněnském autosalonu

Innotech Corvette měl premiéru na brněnském autosalonu

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Najdete na iDNES.cz