Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Innotech Corvette: americkou klasiku vylepšili Češi, může mít až 1000 koní

aktualizováno 
Rudý supersport od společnosti Innotech má povědomé tvary, ale docela neznámou tvář. Česká společnost sídlící v Jaroměři důkladně přepracovala podle požadavků zákazníka Chevrolet Corvette C6 Coupé a tato americká legenda dostala do svého rodného listu ještě jedno občanství. Tentokrát české.

Innotech Corvette | foto: Innotech

Innotech není v motoristickém světě žádný nováček. Starší automobiloví nadšenci si jistě vzpomenou na úžasný dvoumístný roadster s motorem před zadní nápravou Innotech Mysterro, který můžeme spolu s Tatrou MTX považovat za jediný novodobý supersport vyráběný u nás.

O pohon Mysterra se staral osmiválec z Chevroletu Corvette, jehož zdvihový objem byl zvětšen na 7,7 nebo dokonce 9,6 litru a jeho výkon tak byl 500 až 750 koní. To vše v roce 1995. Ale z plánované produkce 25 kusů se udalo pouhých 5 vozů.

Innotech Mysterro

Innotech Mysterro

Nyní se společnost Innotech, zabývající se také navrhováním kapotáží pro motocykly a traktory, motoristickému světu opět připomněla. A znovu ve spojení s americkou legendou Chevrolet Corvette, tentokrát s její aktuální šestou generací.

Zájemci o tento vůz tak mohou díky změnám na motoru, podvozku, brzdách a karoserii získat opravdový unikát.

Co je vidět na první pohled, jsou úpravy karoserie. Nová je přední i zadní část. Zepředu přitom i díky hliníkové masce chladiče trochu připomíná Ferrari 599 GTB a také při pohledu zezadu se nezapře inspirace italskými sporťáky z poloviny minulého století.

Nové panely jsou přitom vyrobeny z uhlíkových kompozitů nebo skelných vláken. Innotech navíc slibuje další možnosti, především závodnější vzhled přední kapoty nebo důkladné rozšíření.

Meze se nekladou ani v úpravě interiéru. Zákazník si může vybrat čalounění z nejjemnější italské či anglické kůže nebo z řady doplňků, včetně karbonových sportovních sedadel. V základní úpravě najdete také kovaná kola od firem HRE nebo Forgeline, která mají na přední nápravě rozměr 9 x 19 a vzadu potom 12 x 20 palců. Můžete si je objednat i se středovou maticí, a pokud by to ani potom nebylo podle vašich představ, lze je nahradit karbon-hořčíkovými ráfky Dymag.

Nejdůležitější jsou však úpravy motoru a podvozku. A v případě motoru máte opravdu z čeho vybírat. Základ tvoří celohliníkové vidlicové osmiválce s rozvodem OHV a dvojicí ventilů na válec, které mají v případě typu LS2 objem 6,0 litru a LS3 6,2 l.

Základní úprava motoru LS2 přinese výkon kolem 500 koní, s kompresorem Procharger, stejně jako s kompresorem Magnecharger se výkon vyšplhá na 600 koní (při zásadnějších úpravách až 800 koní). Motor LS3 disponuje po základní úpravě výkonem kolem 560 koní, s kompresorem Procharger potom asi 630 koní (při výrazné přestavbě až 850 koní) a s dvojicí turbodmychadel máte na výběr mezi 700 až 1000 koňmi.

Převodovka může být šestistupňová manuální nebo automatická. Potenciálu motorů sekundují neméně výkonné brzdy s ventilovanými, děrovanými a rýhovanými kotouči s průměrem 355 mm nebo 380 mm od firem Bremzo nebo BEAR, které svírají čtyř- nebo šestipístkové třmeny. Vůz má také přepracovaný výfukový systém s novými svody, tlumiči a koncovkami, který zvyšuje nejen výkon, ale také zvýrazňuje zvukovou kulisu.

Innotech Corvette

Váha vozu se vzhledem k rozsáhlému využití kompozitových materiálů snížila na hranici 1 400 kg. V případě nejvýkonnější verze zvládne takto upravená corvette akceleraci z klidu na stovku za 3 sekundy a maximální rychlost činí 340 km/h.

Díky odlehčení vozu, výkonovému potenciálu a dalším úpravám tak Innotech Corvette C6 nabízí extrémní jízdní výkony a může se směle měřit s prémiovými sportovními kupé s motorem vpředu, jakými jsou například Alfa Romeo C8, Aston Martin Vantage, BMW M6, Jaguar XKR, Mercedes-Benz SL 63 AMG nebo Ferrari California.

Samotný Innotech má do budoucna velké plány. Během letošního a příštího roku chce představit i otevřenou verzi Speedster a také další úpravy výkonných verzí Z06 a ZR1. Zákazníci by časem mohli mít na výběr z pěti různých karoserií a servis by měla po celém světě zajišťovat vybraná GM/Corvette centra. Ale i když se jedná o českou firmu, tuningové úpravy budou vznikat v USA.

Innotech Corvette měl premiéru na brněnském autosalonu

Innotech Corvette měl premiéru na brněnském autosalonu

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.