Innotech Corvette

Innotech Corvette | foto: Innotech

Innotech Corvette: americkou klasiku vylepšili Češi, může mít až 1000 koní

  • 83
Rudý supersport od společnosti Innotech má povědomé tvary, ale docela neznámou tvář. Česká společnost sídlící v Jaroměři důkladně přepracovala podle požadavků zákazníka Chevrolet Corvette C6 Coupé a tato americká legenda dostala do svého rodného listu ještě jedno občanství. Tentokrát české.

Innotech není v motoristickém světě žádný nováček. Starší automobiloví nadšenci si jistě vzpomenou na úžasný dvoumístný roadster s motorem před zadní nápravou Innotech Mysterro, který můžeme spolu s Tatrou MTX považovat za jediný novodobý supersport vyráběný u nás.

O pohon Mysterra se staral osmiválec z Chevroletu Corvette, jehož zdvihový objem byl zvětšen na 7,7 nebo dokonce 9,6 litru a jeho výkon tak byl 500 až 750 koní. To vše v roce 1995. Ale z plánované produkce 25 kusů se udalo pouhých 5 vozů.

Innotech Mysterro

Innotech Mysterro

Nyní se společnost Innotech, zabývající se také navrhováním kapotáží pro motocykly a traktory, motoristickému světu opět připomněla. A znovu ve spojení s americkou legendou Chevrolet Corvette, tentokrát s její aktuální šestou generací.

Zájemci o tento vůz tak mohou díky změnám na motoru, podvozku, brzdách a karoserii získat opravdový unikát.

Co je vidět na první pohled, jsou úpravy karoserie. Nová je přední i zadní část. Zepředu přitom i díky hliníkové masce chladiče trochu připomíná Ferrari 599 GTB a také při pohledu zezadu se nezapře inspirace italskými sporťáky z poloviny minulého století.

Nové panely jsou přitom vyrobeny z uhlíkových kompozitů nebo skelných vláken. Innotech navíc slibuje další možnosti, především závodnější vzhled přední kapoty nebo důkladné rozšíření.

Meze se nekladou ani v úpravě interiéru. Zákazník si může vybrat čalounění z nejjemnější italské či anglické kůže nebo z řady doplňků, včetně karbonových sportovních sedadel. V základní úpravě najdete také kovaná kola od firem HRE nebo Forgeline, která mají na přední nápravě rozměr 9 x 19 a vzadu potom 12 x 20 palců. Můžete si je objednat i se středovou maticí, a pokud by to ani potom nebylo podle vašich představ, lze je nahradit karbon-hořčíkovými ráfky Dymag.

Nejdůležitější jsou však úpravy motoru a podvozku. A v případě motoru máte opravdu z čeho vybírat. Základ tvoří celohliníkové vidlicové osmiválce s rozvodem OHV a dvojicí ventilů na válec, které mají v případě typu LS2 objem 6,0 litru a LS3 6,2 l.

Základní úprava motoru LS2 přinese výkon kolem 500 koní, s kompresorem Procharger, stejně jako s kompresorem Magnecharger se výkon vyšplhá na 600 koní (při zásadnějších úpravách až 800 koní). Motor LS3 disponuje po základní úpravě výkonem kolem 560 koní, s kompresorem Procharger potom asi 630 koní (při výrazné přestavbě až 850 koní) a s dvojicí turbodmychadel máte na výběr mezi 700 až 1000 koňmi.

Převodovka může být šestistupňová manuální nebo automatická. Potenciálu motorů sekundují neméně výkonné brzdy s ventilovanými, děrovanými a rýhovanými kotouči s průměrem 355 mm nebo 380 mm od firem Bremzo nebo BEAR, které svírají čtyř- nebo šestipístkové třmeny. Vůz má také přepracovaný výfukový systém s novými svody, tlumiči a koncovkami, který zvyšuje nejen výkon, ale také zvýrazňuje zvukovou kulisu.

Innotech Corvette

Váha vozu se vzhledem k rozsáhlému využití kompozitových materiálů snížila na hranici 1 400 kg. V případě nejvýkonnější verze zvládne takto upravená corvette akceleraci z klidu na stovku za 3 sekundy a maximální rychlost činí 340 km/h.

Díky odlehčení vozu, výkonovému potenciálu a dalším úpravám tak Innotech Corvette C6 nabízí extrémní jízdní výkony a může se směle měřit s prémiovými sportovními kupé s motorem vpředu, jakými jsou například Alfa Romeo C8, Aston Martin Vantage, BMW M6, Jaguar XKR, Mercedes-Benz SL 63 AMG nebo Ferrari California.

Samotný Innotech má do budoucna velké plány. Během letošního a příštího roku chce představit i otevřenou verzi Speedster a také další úpravy výkonných verzí Z06 a ZR1. Zákazníci by časem mohli mít na výběr z pěti různých karoserií a servis by měla po celém světě zajišťovat vybraná GM/Corvette centra. Ale i když se jedná o českou firmu, tuningové úpravy budou vznikat v USA.

Innotech Corvette měl premiéru na brněnském autosalonu

Innotech Corvette měl premiéru na brněnském autosalonu