Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Insignia - výbava králů od Opelu

  17:53aktualizováno  17:53
Ve Frankfurtu se na stánku rüsselheimské automobilky momentálně vše točí okolo nové generace stěžejního modelu astra. Bylo by však rozhodně na škodu přejít bez povšimnutí studii korábu silnic, který ohromí svým uhlazeným majestátem a zároveň padne do noty vyznavači velkých kupé.

Jednou z mnoha kvalit insignie je dokonalá schopnost "hrát" si na třídveřové kupé - zadní pár DOZADU POSUVNÝCH dveří je totiž dokonale maskován v ladných plochách a jednoduchých křivkách karoserie. Netradiční na vůz této kategorie je i řešení pátých dveří, které "po hatchbackovsku" zpřístupňují celou záď vozu.

Insignia je možná jakýmsi pozdravem německé automobilky svým americkým majitelů z GM, přesne takhle by mohlo totiž vypadat kupé, které chce udělat díru do světa za "velkou louží". Zvláště, má-li pod kapotou osmiválec z Chevroletu Corvette a poháněnou zadní nápravu. Vkrádá se i otázka, proč by právě taktole nemohl vypadat nástupce přesluhující omegy.

Že patří mezi opravdové koráby silnic, dokazuje už svými rozměry: 4 803 mm délky, 1 914 mm šířky a 1 414 mm naznačují že srovnáni s omegou až tolik nepokulhává. (omega je přeci jen o něco delší a vyšší, insignia je zas o dost širší.) Dostatek prostoru pro realizaci designérské a technické fantazie poskytl velkorysý rozvor 2 915 mm.

Pod mohutnou plochou výrazně trojúhelníkové kapoty, kterou narušuje pouze jemná hrana uprostřed, se skrývá mohutný motor. Objemově 5,7litrový hliníkový osmiválec do V z Chevroletu Corvette vzbuzuje respekt už při pohledu, když je v klidu. Neuvěřitelných 344 koní dokáže vůz rozparádit tak, že z nuly na stovku insignii rozjede za 6,6 sekund, maximální rychlost byla elektronicky omezena na 250.

Karoserie si libuje v čistých plochách a výrazně vyvedených chromovaných detailech. Radikální maska chladiče má výrazná čtyři žebra, na tom vrchním pak trůni velké logo automobilky - návrháři se zřetelně inspirovali předválečnými "grily" chladičů velkoobjemových vozů. S žebrováním chladiče si rozumí mohutné žebro agresivního spojleru nárazníku. Ve stejném duchu se nese i ztvárnění světel - tři proužky diod uspořádané do trojúhelníku osvětlí prostor před vozidlem LEDkami.

Profilu dominují obrovská jedenadvacetipalcová kola, která opticky spojuje chromová lišta na prahu. Výrazná jsou i zpětná zrcátka, ta jsou však při bližším ohledání kupodivu velmi subtilní.

Klouzáme-li zrakem po jediné výrazné boční linii směrem vzad, narazíme na další dveře v místě, kde zadní blatník začíná lehce vystupovat z hmoty karoserie. Ač se provokativně insignia tváří jako třídveřové kupé, je pětidveřová.   

Jako u každého správného konceptu dveře neovládá lidská síla, nýbrž elektromotorky (na celém voze jich nalezneme 45). A právě jejich otevření připraví divákovi další překvapení. Zadní dveře se totiž neotvírají konvenčním způsobem (dopředu, dozadu, nahoru, šikmo ...). Po zmáčknutí "čudlíku" dveře jednoduše ujedou vzad. Na hladké karoserii však tento mechanismus kupodivu nezanechal sebemenší následky. Na důmyslný bezkolejnicový systém jsou konstruktéři insignie snad nejvíce hrdi.

Impozantní je i pohled na záď vozu, ta se však nese přeci jen v konvenčnějším duchu nejnovějších modelů automobilky. Výrazné hrany kufru a nárazníku podtrhují dvě obdélníkové chromové koncovky výfuku. Za zmínku stojí samostatně otevíratelné sklo víka pátých dveří.

Interiér, kterému vládne kůže a ušlechtilé dřevo, je v základní konfiguraci čtyřmístný. Majitel příjde k vozu, ten sám pozná svoého pána a otevře se. Uvnitř má každý z cestujících má k dispozici vlastní pohodlné křeslo. Ale - přední i zadní dvojice sedadel jsou odděleny širokým středovým tunelem (schopným pojmout i láhev šampaňského - a to už je v něm ukrytý DVD přehrávač s monitorem, samozřejmě výklopným), jehož zadní část je možné zasunout pod podlahu. Tím se odkryje elektricky výklopné páté sedadlo.

Zavazadelník má základních 410 litrů objemu, sklopením zadních sedadel je možné se dostat až na hodnotu 970 litrů.

Přístrojové desce se středovým panelem též dominují plochy jen minimálně narušované ovladači. Vše je skryto pod posuvnými panely. Celý interiér je odvětlen mnepřímým světlem v odstínech modré a zelené, které vychází z průduchů ve dveřích a stropě vozu.

Celé kouzlo osvětlení je ukryto ve více než čtyřstech LED diodách rozesetých po celém interiéru i exteriéru vozu. Neslouží však jen k radosti z pěkně osvětleného interiéru, najdeme je též na světlech.

Pro prototyp insignia Opelovi inženýři vyvinuli novou platformu se zadním pohonem, která bude v budoucnu používána pro rozličné modely koncernu GM.

Insignia má pod kapotou osmiválec z Chevroletu Corvette a poháněnou zadní nápravu.

Že patří mezi opravdové koráby silnic dokazuje už svými rozměry: 4 803 mm délky, 1 914 mm šířky a 1 414 mm

Interiér, kterému vládne kůže a ušlechtilé dřevo, je v základní konfiguraci čtyřmístný. Majitel příjde k vozu, ten sám pozná svého pána a otevře se.

Impozantní je i pohled na záď vozu, ta se však nese přeci jen v konvenčnějším duchu nejnovějších modelů automobilky. Výrazné hrany kufru a nárazníku podtrhují dvě obdélníkové chromové koncovky výfuku.



Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Najdete na iDNES.cz