Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Insignia - výbava králů od Opelu

  17:53aktualizováno  17:53
Ve Frankfurtu se na stánku rüsselheimské automobilky momentálně vše točí okolo nové generace stěžejního modelu astra. Bylo by však rozhodně na škodu přejít bez povšimnutí studii korábu silnic, který ohromí svým uhlazeným majestátem a zároveň padne do noty vyznavači velkých kupé.

Jednou z mnoha kvalit insignie je dokonalá schopnost "hrát" si na třídveřové kupé - zadní pár DOZADU POSUVNÝCH dveří je totiž dokonale maskován v ladných plochách a jednoduchých křivkách karoserie. Netradiční na vůz této kategorie je i řešení pátých dveří, které "po hatchbackovsku" zpřístupňují celou záď vozu.

Insignia je možná jakýmsi pozdravem německé automobilky svým americkým majitelů z GM, přesne takhle by mohlo totiž vypadat kupé, které chce udělat díru do světa za "velkou louží". Zvláště, má-li pod kapotou osmiválec z Chevroletu Corvette a poháněnou zadní nápravu. Vkrádá se i otázka, proč by právě taktole nemohl vypadat nástupce přesluhující omegy.

Že patří mezi opravdové koráby silnic, dokazuje už svými rozměry: 4 803 mm délky, 1 914 mm šířky a 1 414 mm naznačují že srovnáni s omegou až tolik nepokulhává. (omega je přeci jen o něco delší a vyšší, insignia je zas o dost širší.) Dostatek prostoru pro realizaci designérské a technické fantazie poskytl velkorysý rozvor 2 915 mm.

Pod mohutnou plochou výrazně trojúhelníkové kapoty, kterou narušuje pouze jemná hrana uprostřed, se skrývá mohutný motor. Objemově 5,7litrový hliníkový osmiválec do V z Chevroletu Corvette vzbuzuje respekt už při pohledu, když je v klidu. Neuvěřitelných 344 koní dokáže vůz rozparádit tak, že z nuly na stovku insignii rozjede za 6,6 sekund, maximální rychlost byla elektronicky omezena na 250.

Karoserie si libuje v čistých plochách a výrazně vyvedených chromovaných detailech. Radikální maska chladiče má výrazná čtyři žebra, na tom vrchním pak trůni velké logo automobilky - návrháři se zřetelně inspirovali předválečnými "grily" chladičů velkoobjemových vozů. S žebrováním chladiče si rozumí mohutné žebro agresivního spojleru nárazníku. Ve stejném duchu se nese i ztvárnění světel - tři proužky diod uspořádané do trojúhelníku osvětlí prostor před vozidlem LEDkami.

Profilu dominují obrovská jedenadvacetipalcová kola, která opticky spojuje chromová lišta na prahu. Výrazná jsou i zpětná zrcátka, ta jsou však při bližším ohledání kupodivu velmi subtilní.

Klouzáme-li zrakem po jediné výrazné boční linii směrem vzad, narazíme na další dveře v místě, kde zadní blatník začíná lehce vystupovat z hmoty karoserie. Ač se provokativně insignia tváří jako třídveřové kupé, je pětidveřová.   

Jako u každého správného konceptu dveře neovládá lidská síla, nýbrž elektromotorky (na celém voze jich nalezneme 45). A právě jejich otevření připraví divákovi další překvapení. Zadní dveře se totiž neotvírají konvenčním způsobem (dopředu, dozadu, nahoru, šikmo ...). Po zmáčknutí "čudlíku" dveře jednoduše ujedou vzad. Na hladké karoserii však tento mechanismus kupodivu nezanechal sebemenší následky. Na důmyslný bezkolejnicový systém jsou konstruktéři insignie snad nejvíce hrdi.

Impozantní je i pohled na záď vozu, ta se však nese přeci jen v konvenčnějším duchu nejnovějších modelů automobilky. Výrazné hrany kufru a nárazníku podtrhují dvě obdélníkové chromové koncovky výfuku. Za zmínku stojí samostatně otevíratelné sklo víka pátých dveří.

Interiér, kterému vládne kůže a ušlechtilé dřevo, je v základní konfiguraci čtyřmístný. Majitel příjde k vozu, ten sám pozná svoého pána a otevře se. Uvnitř má každý z cestujících má k dispozici vlastní pohodlné křeslo. Ale - přední i zadní dvojice sedadel jsou odděleny širokým středovým tunelem (schopným pojmout i láhev šampaňského - a to už je v něm ukrytý DVD přehrávač s monitorem, samozřejmě výklopným), jehož zadní část je možné zasunout pod podlahu. Tím se odkryje elektricky výklopné páté sedadlo.

Zavazadelník má základních 410 litrů objemu, sklopením zadních sedadel je možné se dostat až na hodnotu 970 litrů.

Přístrojové desce se středovým panelem též dominují plochy jen minimálně narušované ovladači. Vše je skryto pod posuvnými panely. Celý interiér je odvětlen mnepřímým světlem v odstínech modré a zelené, které vychází z průduchů ve dveřích a stropě vozu.

Celé kouzlo osvětlení je ukryto ve více než čtyřstech LED diodách rozesetých po celém interiéru i exteriéru vozu. Neslouží však jen k radosti z pěkně osvětleného interiéru, najdeme je též na světlech.

Pro prototyp insignia Opelovi inženýři vyvinuli novou platformu se zadním pohonem, která bude v budoucnu používána pro rozličné modely koncernu GM.

Insignia má pod kapotou osmiválec z Chevroletu Corvette a poháněnou zadní nápravu.

Že patří mezi opravdové koráby silnic dokazuje už svými rozměry: 4 803 mm délky, 1 914 mm šířky a 1 414 mm

Interiér, kterému vládne kůže a ušlechtilé dřevo, je v základní konfiguraci čtyřmístný. Majitel příjde k vozu, ten sám pozná svého pána a otevře se.

Impozantní je i pohled na záď vozu, ta se však nese přeci jen v konvenčnějším duchu nejnovějších modelů automobilky. Výrazné hrany kufru a nárazníku podtrhují dvě obdélníkové chromové koncovky výfuku.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.