Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Internetový nákup teprve začíná

aktualizováno 
-
Lze koupit auto prostřednictvím internetu? - zněl dotaz, který v redakčním testu služeb prodejců tuzemských i zahraničních automobilů překvapil většinu ze dvou desítek oslovených. Pozitivně reagovali dealeři Fordu v Příbrami a Jihlavě. Zkušenost s internetem potvrdil i zástupce Renaultu v Humpolci, pět z deseti prodejců Škody nákup auta přes internet doporučilo. »V ideálním případě si zákazník prostřednictvím naší internetové stránky vybere vůz včetně výbavy, barvy a motoru. Pak zvolí prodejce, který jej do tří dnů musí kontaktovat,« říká Václav Řičář z mladoboleslavské Škody Auto. »Dealer může navštívit zájemce s předváděcím vozem, projedou se, sepíší objednávku a další formuláře a kupec pak už jen čeká na auto. Jakmile je k dispozici, prodejce mu ho přiveze.« Tiskový mluvčí dovozce automobilů Ford Martin Linhart hovoří o dvou nutných návštěvách zákazníka v prodejně při koupi přes internet. »K podpisu objednávky a leasingové smlouvy musí motorista k dealerovi,« říká Linhart. »Auto jsem přes internet pořídil, ale vadí mi, že stálo víc, než kdybych šel do prodejny,« stěžuje si majitel prvního auta prodaného v Česku prostřednictvím internetu Karel Benda z Ústí nad Orlicí. Doplňuje, že obchod mu prodražily náklady na provolané impulsy. »Máme dealerskou síť, kterou nechceme suplovat internetem. Proto nejsou na auta prodávaná cestou internetu žádné slevy. Prodejce potřebujeme. Vždyť kdo jiný by se staral o servis? Počítače auta neopraví,« reaguje Václav Řičář. Prodej aut přes internet v tuzemsku zdaleka neodpovídá úrovni obvyklé ve vyspělé cizině. »Odhaduji, že zhruba čtvrtina Američanů kupuje auto po síti,« konstatuje odborník na internetový obchod Nikola Rafaj. Naopak v Česku dosud chybí zákon o elektronickém podpisu, který nebude platit před 1. červencem 2000. »Dokud nebude existovat tato norma, nebude objednávka auta přes internet závazná,« doplňuje Václav Řičář.
Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.