Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Itálie v. Německo: Autosouboj končí nerozhodně

  15:03aktualizováno  15:03
Semifinále fotbalového mistrovství svedlo do souboje dvě automobilové velmoci. Jak dopadá duel Italů proti Němcům v autošampionátu?

Autosouboj: Itálie v. Německo | foto: David VotrubaiDNES.cz

Němcům se líbí italská auta, Italům německá
Nejedno překvapení vyjde najevo při pohledu do podrobných výsledků evropské ankety o auto roku 2006. Že Němci volí německá auta a Italové italská zdaleka neplatí.

Němcům se nelíbí jejich domácí BMW řady 3. Zato italští novináři tomuto vozu poslali hromadu bodů a označili ho za jednu z nejlepších novinek letošního roku. Italové zase dávají ruce pryč od Alfy Romeo 159. Ale u německých žurnalistů to právě tato italská kráska vyhrála.

Po celkovém sečtení hlasů od 58 novinářů vyhrál Renault Clio – francouzský vůz našel oporu nejen u svých domácích novinářů. Ve finálovém kole volili žurnalisté z 22 evropských států ze sedmi nejlepších novinek pro letošní rok ...VÍCE

"BMW je jednoduše nejlepší auto, jakým můžete jezdit. Ale velmi drahé," uvedl ve svém hodnocení nejlepších aut pro tento rok německý novinář Jürgen Lewandovski. U celkem šesti zúčastněných německých novinářů to vyhrála na celé čáře Alfa Romeo 159.

Pro německé hlasující skončilo domácí BMW řady 3 spolu s Toyotou Yaris poslední. Kvůli ceně a designu, který němečtí novináři kritizují. Dva z nich dokonce "trojkovému" BMW nedali mezi sedmi finálovými vozy ani bod.

Zato italský účastník finále bere německé motoristické novináře u srdce. "Alfa Romeo 159 je nejlepším příkladem nového klasického sportovního sedanu jak z technického hlediska, tak i, a to především, díky svému designu,“ upřesnil Němec Jörg Reichle, proč dal nejvíce bodů ze všech finalistů italskému autu.

Italští novináři nepřijali nový model za důstojného nástupce předešlé Alfy 156. Nejen tím jak vypadá, ale i kvůli vyšší hmotnosti, malé nabídce motorů nebo podle jejich hodnocení i skromnějšímu prostoru na zadních sedadlech.

"Duši Alfy oslabila velká hmotnost i větší rozměry,“ napsal v komentáři k uděleným bodům italský novinář Massimo Nascimbene.

První disciplina tedy končí nerozhodně, i když body získávají auta díky hlasům soupeřů.

Itálie v. Německo - 1:1


***

Trhy Německa a Itálie jsou vůbec největší v Evropě, na každém z nich se za prvních šest měsíců letošního roku podle statistik Evropského sdružení výrobců automobilů ACEA prodalo přes milion. O necelých tři sta tisíc aut v tomto souboji vyhrává náš západní soused s 1 412 118 novými registrovanými vozy. V Itálii jich bylo od ledna do června zaregistrováno 1 115 356.

Vítězství Německa v této disciplině ještě potvrzuje statistika automobilek. Vůbec nejvíce aut, prodaných za první letošní pololetí na starém kontinentu, mělo na chladiči emblém Volkswagenu - 10,4 procenta vozů. Nejvýše z italských značek se na žebříčku evropské prodejnosti vyšplhal Fiat s šesti procenty.

Itálie v. Německo - 1:2

***

Dalším zajímavým číslem je počet výrobců. Manufaktury na výrobu kusových sérií unikátů, ladičské firmy... ti všichni dělají automobilovou faunu rozmanitější. Německo má navrch i v této disciplíně.

V automobilové databázi Autoindex napočítáme ve složce Německo přesně stovku výrobců automobilů, tuningových firem a manufaktur. Itálie kontruje s pouhými 57 výrobci. K tomu je ještě třeba počítat s faktem, že peníze odmítají ignorovat hranice zemí a automobilky z různých zemí se navzájem vlastní. Milovaní býci od Lamborghini se tak rodí ve stájích vlastněných koncernem VW.

Itálie v. Německo - 1:3

***

Především v našich končinách se německé vozy honosí aurou spolehlivosti a robustnosti. Lehkonozí Italové naopak dělí české řidiče na dva tábory. Jedni žehrají na jejich nespolehlivost, druzí na ně nedají dopustit a jiné auto než s italskou občankou nechtějí. Ve královské disciplině statistiky spolehlivosti TÜV je nejvýše z německých aut čtvrté Porsche 911, z italských aut je nejlepší Fiat Seicento na 74. místě. ...VÍCE

Své výjezdy k porouchaným vozidlům za rok 2005 spočítal také autoklub ADAC. Ve všech sedmi disciplinách si lépe vedla auta německé provenience. Ve čtyřech z nich dokonce absolutně zvítězila ...STATISTIKA ZDE

Itálie v. Německo - 1:4

***

Hlasy, které říkají, že italská auta především reznou, nejsou už mnoho let pravdivá. Poslední fiat bez výrazné antikorozní ochrany byl pravděpodobně model Regata. Jeho nástupce - Fiat Tipo (1988-1995), už má karoserii z oboustraně pozinkovaných plechů. Jeho mnohem mladší německý konkurent VW Golf se ještě ve své třetí generaci (vyráběno 1991 až 1998) musel spokojit s pouze jedostranným pozinkováním plechů.

Evropští novináři volí od roku 1964 každoročně auto, které bude vládnout příští sezónu starému kontinentu. Prestižní označení Car Of The Year - COTY pak auta pyšně vozů na svých blatnících. V této disciplíně jasně kraluje Itálie s jedenácti vítězi. Německo má na svém účtu sedm prvních míst.

Itálie v. Německo - 2:4

***

Italská designérská škola má zvuk ve všech končinách světa. Karosářští kouzelníci na jih od Alp oblékají modely značek celého světa. Tvarová strohost německých vozů hraje na nadčasovost a umírněnost, vedle italských soch na kolech ale hrají druhé housle.

Itálie v. Německo - 3:4

***

Královská disciplina motoristického sportu - Formule 1 je hájemstvím Italů. Legendární koně z Maranella jsou nejúspěšnější F1 stájí všech dob. Za celou historii Ferrari dobylo 11 titulů konstruktérů a vyhrálo 144 velkých cen. I přesto, že jeden z nejúspěšnějších závodníků historie Michael Schumacher, který nyní hájí jeho barvy, vlastní německý pas, přísluší poslední bod Itálii.

Itálie v. Německo - 4:4

***

Souboj končí nerozhodně v základní hrací době. Další rozhodnutí je na vás.
Auto z Itálie nebo z Německa? Hlasujte ZDE

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.