Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italové budou hlasovat o zákazu aut rychlejších než 140 km/h

aktualizováno 
Nezkušeným řidičům s novými řidičáky chtějí v Itálii povolit jen málo výkonná auta. Situaci na silnicích a autostrádách země Ferrari a Michelangelova Davida mají vylepšit také astronomické pokuty. Do chystaného zákona se ale může dostat i velmi radikální návrh na zbrždění všech aut na sto čtyřicítku.

Ferrari P4/5 Pininfarina | foto: Pininfarina

Nejen řidičák pro sedmnáctileté
V Itálii se vede boj o podobu nového silničního zákona. První návrh vrátil senát k přepracování parlamentu. Nyní však vláda schválila další úpravy navržené ministrem dopravy Alessandrem Bianchim. Některé rovnou vstoupily v platnost začátkem srpna, jiné musí počkat na schválení parlamentem. O osudu nových pravidel se rozhodne v září.

Do zákona se kromě dříve zmiňovaného řidičáku pro mladší osmnácti let (ČTĚTE ZDE) možná dostane mnoho dalších převratných regulí.

Pro novořidiče jen malý výkon
Nejzajímavější novinkou je pravděpodobně výkonový strop pro auta, kterými budou jezdit novořidiči. První tři roky po obdržení řidičského průkazu bude dovoleno řídit pouze auta s maximálně 50 kilowatty výkonu připadajícími na tunu hmotnosti auta. Pro zajímavost: z aut české provenience tento požadavek splňují například kolíňata Peugeot 107 a Citroën C1 (Toyota Aygo už ne), ze škodovek pouze některé slabší fabie a roomstery.

Do 50 kW na tunu se vejdou například ještě některé motorové verze Citroënu C3, Dacie Logan, malých fiatů až do Grande Punta 1,2, Fordů Fiesta a Fusion, Nissanu Micra, Opelu Corsa, Renaultů Clio, Twingo a Kangoo a Smartů.

Stejné omezení se chystá také pro skútraře. Omezení - pokud bude schváleno - se bude vztahovat na řidičáky vydané po prvním únoru 2008.

Sluší se doplnit, že pro řidiče s "mokrými papíry" platí už dnes v Itálii odlišné rychlostní limity: na dálnici mohou jet maximálně stovkou, na rychlostních a hlavních silnicích maximálně 90.

Pokuty pro milionáře
Radikálně také podraží pokuty. Za řízení bez oprávnění hrozí pokuta 2 275 až 9 032 euro. Telefonování za volantem bez handsfree bude oceněno až 594 eurovou pokutou. Až dva tisíce euro zaplatí řidiči jedoucí o více než 60 km/h přes limit.

Za řízení pod vlivem více než 0,5 promile alkoholu a drog zaplatí Italové 500 až 6000 euro. Za nehodu pod vlivem alkoholu je možné udělit pokutu až 12 tisíc euro (asi 335 tisíc korun), upozorňuje server Quattroruote.

Ferrari s maximálkou 140
Itálie je zemí kultovních rychlých vozů. K legendám jménem Ferrari, Lamborghini nebo Pagani vzhlíží celý svět s respektem a závistí. Italské supersporty, jezdící mnohdy přes tři sta kilometrů v hodině, by ale mohly radikálně zbrzdit. Alespoň tedy na Apeninském poloostrově.

Britský europoslanec chce zakázat auta, která jezdí víc než 162 kilometrů v hodině (VÍCE ZDE). Italové jsou ale ještě radikálnější, měli by jezdit maximálně stočtyřicítkou.

Skupina zelených a komunistických italských senátorů se totiž snaží do nově schvalovaného silničního zákona propašovat velmi třeskutý požadavek.

Pozměňovací návrh číslo 5.6 návrhu zákona 1677 zní: "Do 30. června 2008 musí být vozidla přihlášená do provozu od 1. ledna 1994 vybavena omezovačem rychlosti. Limit nesmí překonat o 10 km/h maximální  rychlost povolenou na italské dálniční síti."

V Itálii je na dálnicích povoleno jezdit nejvýše 130 kilometrů v hodině. Lamba a ferrari se tak možná budou honit maximálně stočtyřicítkou.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.