Podle Financial Times Fiat nepovolil použití motorů, na jejichž konstrukci spolupracovali GM a Fiat, v modelech Daewoo. Deník pokračuje spekulacemi analytiků, kteří tvrdí, že "trucakce" Italů je odplatou za to, že GM v době, kdy Fiat potřeboval finanční injekci, odmítl do nemocné italské automobilky nasypat peníze.
Dalším důvodem, proč Italové nechtějí Korejcům dodávat dieselové common-raily Multijet, je ten že by v malých a levných modelech Daewoo byly pro fiátky velkou konkurencí.
Daewoo naopak kvalitní dieselové motory potřebuje, chce-li dále expandovat na evropských trzích. Vždyť až 42 procent aut prodaných na starém kontinentu požírá naftu.
Nová situace, pokračuje britský deník, donutila GM oslovit VM Motori - italského výrobce specializujícího se na dieselové motory, který je ze 49% v držení DaimlerChrysler. Kontrakt o dodávkách commonrailových turbodieselů o objemech 1,5 a 2 litry by měl být podpořen investicí ve výši kolem 327 milionů euro. Produkce by měla odstartovat v roce 2006 v objemu 250 tisíc agregátů ročně.