Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italové se zbláznili. Maserati míří do terénu a bude tankovat naftu

aktualizováno 
Frankfurt nad Mohanem (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Maserati Kubang, to je mytické zvíře z Modeny. Tak dlouho se o něm mluvilo po představení konceptu před osmi lety, až se opravdu zhmotnilo v sériovém modelu. Svět aut po letošním frankfurtském autosalonu už nebude nikdy stejný. Znak Maserati se tu zjevil na autě do terénu a ještě ke všemu do něj půjde tankovat nafta. Do prodeje má jít do dvou let.

Italská aristokracie se zdála nedotknutelná, Neptunův trojzubec, který má Maserati ve znaku, popichoval na silnici ostatní z čumáku pořádně ostrých limuzín a ladných elegantních kupátek.

Maserati se ale vydává cestou Porsche. Německou automobilku kdysi vytáhl z bryndy terénní cayenne. Maserati je dnes sice v dobré kondici, ale zákazníci SUV chtějí.

Když před kubangem na autosalonu stojíte, máte strach. Kapotu máte snad ve výšce očí a ta tlama chladiče vás asi spolkne. Proporcemi a tvary připomíná všechny ostatní velká SUV, ten pohled do xenonů ale nezapomenete.

Pod dramatickým kabátem je technika Jeepu. Díky partnerství značek Fiatu s Chryslerem se s poitalštěnými Američany (a naopak) budeme setkávat stále častěji. Stačí zavítat ve Frankfurtu na stánek Lancie...

Maserati Kubang

Kubang tak vznikl převlečením Jeepů Grand Cherokee. Ten mimochodem parkuje ve Frankfurtu přímo naproti kubangu v osmiválcové verzi SRT (motor 6,4 litru HEMI).

Osm let čekání plus dva navíc

Když Porsche představilo SUV Cayenne, odborníci žasli a konkurence se divila. Tohle si přece nikdo nekoupí, vždyť je to parodie na tradiční sportovní Porsche. Jenže zákazníci si mysleli něco jiného a Cayenne je bestseller a hlavní tahoun úspěchu značky v poslední dekádě. Italské Maserati na Cayenne zareagovalo poměrně brzy, hned rok po uvedení představilo koncept luxusního SUV se jménem Kubang. To se psal rok 2003.

V italské Modeně, kde Maserati pod křídly Fiatu sídlí, si ale dávali na čas a převedení původního konceptu do podoby reálného auta jim trvalo osm let. A to se ještě nebavíme o výrobě, na tu dojde ještě za další dva roky.

Jedním z možných důvodů, proč se Kubang do podoby reálného auta začal líhnout až letos, je nedávná akvizice mateřského Fiatu, který pohltil americký Chrysler. A ten vlastní tradiční značku Jeep, která může dobře posloužit jako dárce některých orgánů pro velké luxusní SUV. Samotný Fiat totiž nic podobného ve vlastním výrobním programu neměl. Maserati ale jedním dechem dodává, že Kubang nebude jen prostě převlečený Jeep Grand Cherokee. Podvozek prý bude mít to pravé italské sportovní srdce, což bude platit i o ostatních částech novinky.

Design Lorenza Ramaciottiho, šéfa Centra Stile Maserati má skrývat tradiční osmiválec od Ferrari. Charakterní 4,7litry dnes dovádí v quattroporte a je to paráda. Pod vedením Paola Martinelliho, motorářského kouzelníka, který velel vývoji u Ferrari, prý vznikají nové motory. Čerstvý osmiválec s objemem 4,7 litru má mít výkon 336 kW a jasně sportovní charakteristiku.

Další položka v nabídce ale bude znamenat pro tradicionalisty bolení "mal di testa" (česky bolení hlavy). Do maserati se totiž podle všeho dostane naftový motor, server autoblog.it mluví o třílitrovém šestiválci.

Motory budou spřažené s osmistupňovým automatem, dnešní maserati využívají skvělý osvědčený šestistupňový automat od ZF.

S ohledem na zahájení prodeje Kubangu až za dva roky zatím automobilka neuvedla žádné podrobnější technické specifikace a samozřejmě ani nenaznačila cenu. Pro porovnání čtyřdveřový model Quattroporte stojí zhruba od 2,5 milionu korun výše.

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.