Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italové začnou vyrábět UAZy

  10:26aktualizováno  10:26
Nejen západovevropské koncerny míří na Východ, ale naopak i ruští výrobci se tlačí do Evropy. Počátkem května většinu odborníků překvapil UAZ, který podepsal s italskou společností De Tomaso spolupráci při výrobě modelu 3160. Na Appeninském poloostrově se má dle dohody v posledním letošním čtvrtletí smontovat na 200 teréňáků, v roce 2006 byl dokonce stanoven cíl až na ambiciózních 10 tisíc vozů.

Partner UAZu, společnost De Tomaso, je prý na případný zájem připravena. Kapacity v domovských provozech jsou ale nevelké, proto se chystá výstavba montážního závodu ve městě Cutro na jihu Itálie. Tento provoz, jenž má rozjet montáž nejpozději do tří let, by měl být schopen vyrábět koncem desetiletí až 20 tisíc aut.

To jsou ale jen vizionalistické představy optimisticky naladěných obchodníků. UAZ 3160, přestože je považován za nejluxusnější ruský off-road, se stále ještě nevymanil z jakéhosi "ruského" stylu. Proto lze zájem zhýčkaných západoevropanů těžko odhadovat.

Co 3160 nabízí? Především u vozů z Uljanovska tradiční odolnost, ostatní charakteristiky již tolik lákat nemohou. UAZu chybí většina bezpečnostních prvků, jedinou výbavou tohoto druhu jsou zatím bezpečnostní pásy. Výrobce se ještě chlubí výškově nastavitelnými opěrkami hlavy, ale to jistě Francouze, Italy, Řeky či Španěly, kteří by měli být hlavními odběrateli, zrovna neuspokojí.

Výhodou by mohla být cena. I zde však mají zástupci ruské automobilky poměrně velké oči. Věří, že trh přijme vůz s cenou těsně pod 16 tisíc euro. To je ale v porovnání s nejméně o generaci modernějšími konkurenty stále ještě hodně. Stejně totiž stojí například i Kia Sportage. Konkurenci bude mít UAZ, přestože je nepoměrně větší, i v Ladě Nivě. Ta se v sousedním Německu prodává od 10 500 euro.

UAZ 3160 pro Evropu bude pouze pětimístný, ačkoli do ruských podmínek automobilka dodává i nouzovou třetí řadu sedadel pro další dva pasažéry.

Nápad exprotovat či přímo vyrábět ruské teréňáky v EU se zrodil již v roce 1999. Tehdy se Italové zavázali, že pomohou ruské automobilce s homologací v EU. V procesu však došlo k problémům, neboť ani jeden motor ruského výrobce nevyhověl emisním normám. Ani výkonem by však západoevropany zrovna neoslnil. Například benzínová jednotka o objemu 2,9 litru dosahuje nejvyššího výkonu pouhých 115 koní. Proto se hledalo jiné řešení, které nakonec umožnilo Iveco s jeho moderním agregátem splňujícím požadavky normy Euro-3.

K této jednotce již regulační orgány EU samozřejmě neměly výhrad a po absolvování crash testů letos v březnu tak UAZ dostal povolení jezdit po silnicích Unie.

Již letos se tento ruský off-road začne montovat v Itálii.

Autor:






Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Mercedes Třída G 5,5 63...
Mercedes Třída G 5,5 63...

r.v. 2016, naj. 36 400 km, benzín
2 800 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.