Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italové zbrojí na Ženevu

  10:56aktualizováno  10:56
S blížícím se ženevským autosalónem automobilky stále více lákají automobilové nadšence k návštěvě tohoto automobilového svátku. Pravým kořením všech autosalónů jsou koncepty automobilů,

které sice nikdy nepřijdou do sériové výroby, designéři a konstruktéři na nich ale mohou vyzkoušet novátorské postupy, netradiční materiály, výrobní technologie a v neposlední řadě také reakce publika.

Prim v této oblasti užitého umění na dvou, třech, čtyřech, šesti a více kolech hrají především designéři z apeninského poloostrova.


Pininfarina Enjoy

Pininfarina již tradičně ohromuje na autosalónech futuristickými a vizionářskými tvary svých konceptů.

Na druhou stranu ale také u  Pininfariny "šije" dlouhou řadu let mnoho významných automobilek vyrábějících "serioznější" vozy.


Protentokrát chce oslovit publikum dvousedadlovým roadsterem Enjoy.  Že je určený především pro zábavu nenaznačuje pouze název, ale především sportovní linie.

Nepřehlédnutelné přední přítlačné křídlo, nebo "ploutve" za hlavami řidiče a spolujezdce jen podtrhují  zaměření na mladé.

Jako každý výrobce i Pininfarina dává informace o ženevských lákadlech jen velmi
nerad. O technických parametrech enjoye je tak možno se pouze dohadovat.

Bertone Concept

Konkurent veleúspěšného Pininfariny se nesmějí nechat zahanbit. O tom, že se u Bertoneho nezaměřují pouze na tvorbu sériových modelů utvrzuje obecenstvo koncepty vytvořenými čistě pro potěchu oka.


Tvůrce Škody Favorit tak do Ženevy přiveze studii, která interpretuje tradiční nekompromisní italský "sporťák".

Pod dvouprostorovou karoserií, charakterizovanou protáhlou přední
kapotou a stísněným prostorem pro "pilota" a spolujezdce, nalezneme osmiválec BMW o výkonu 294kW (400koní).

Bertone si pro svůj koncept od mnichovské automobilky nevypůjčil pouze motor, z produkce BMW má být také podvozek.

Lancia Fulvia

I přesto, že u nás Lancia oficiální zastoupení nemá, i mezi tuzemskými řidiči nalezneme mnoho jejich příznivců. Příkladem může být téměř kultovní Lancia Delta z 80. let.


Nová studie dává vzpomenout na elegantní kupé postavené v 60. letech. Předchůdkyně nové fulvie byla původně vytvořena pro ženy-řidičky. Brzy se však stala objektem zájmu jezdců rallye, kteří ji oceňovali především pro dokonalou ovladatelnost a spolehlivost.  


Design vozu  je velmi atraktivní a přebírá to nejlepší ze své "babičky", jak je ostatně patrné z obrázků.

Proslýchá se, že v případě fulvie nezůstane pouze u konceptu, už dnes se mluví o
limitované sérii a kdoví, jestli zanedlouho nebude Lancie opět prohánět soupeře v soutěžích rallye.

Zdá se, že také manažeři Fiatu pochopili, že je možné využít slávu a charakter automobilů minulosti pro vytváření úspěšných vozů budoucnosti. Stejně jako podařilo novému Mini dobýt úspěch u mladých, mohla by i nová fulvia získat přízeň  publika.    

Bertone Concept

Lancia Fulvia

Lancia Fulvia

Lancia Fulvia

Lancia Fulvia

Pininfarina Enjoy

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.