Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italská boubelka se odhalila: Fiat Croma

  17:41aktualizováno  17:41
Oficiální fotografie a základní informace o novém velkém fiatu. Croma je tu! Největší Fiat, který míří do "vyšších sfér", si vezme to nejlepší z každé kategorie. Trochu od rodinného kombíku, něco z reprezentativní limuzíny a špetka MPVčka... v červnu začne z továrny v italském Cassinu vyjíždět nefalšovaný "crossover", auto, kterému jsou všechny automobilové třídy malé.

O velkém autě, které v nabídce italské automobilky od poloviny devadesátých let chybělo, se začalo nahlas mluvit v polovině roku 2004.

Věci nabraly rychlý spád a v Ženevě se Fiat Croma objeví v plné parádě. První oficiální fotografie ZDE.

Rozměry XXL fiatu slibují uspokojení i těm nejstěhovavějším řidičům.

Croma bude mít do délky 4,75 metru, do šířky zabere 1,77 metru a naroste na 1,6 metru do výšky. Od kolu ke kolu (rozvor) to bude 2,83 metru.

Do auta se kromě posádky vejde v základní konfiguraci přibližně 500 litrů nákladu.

Podle serveru Infomotori budou cestující v zadní řadě sedět citelně výš, než řidič se spolujezdcem. Výška sedáku sedadla řidiče má být 614 mm, zadní cestující budou sedět 661 milimetrů nad zemí.
Nové cromě bude docela složité najít konkurenty, prozatím jediným je Opel Signum, s kterým bude velký Ital sdílet podvozkovou platformu. Jeden z otců cromy - věhlasný designér Giorgietto Giugiaro, se při navrhování přidržel rodinného trendu, který vyznávají poslední fiaty. Karoserie s výškou MPVčka, ovšem s proporcemi čehokoliv jiného.

Interiér bude podle slibů automobilky prostorný a prosvětlený, těšit se můžeme i na panoramatickou prosklenou střechu. Dominantním prvkem by měl být mohutný středový panel, kde najde své vyvýšené místo i řadicí páka.

Zajímavé bude také řešení zadních sedadel, půjdou posouvat, sklápět (podle nepotvrzených informací i otáčet). Vzhledem k tomu, že kolegové od spřízněného Opelu umí s variabilitou interiéru kouzla (viz. meriva nebo zafira), nemohli zůstat Italové pozadu.

Benzinové motory: 1,8 16v 130 koní a 2,2 16v 150 koní. Silnější motor bude spřažen s manuální, nebo automatickou pětistupňovou převodovkou. "Jedna-osmička" by podle nepotvrzených informací měla přijít až začátkem příštího roku.

Naftové motory: 1,9 16v Multijet 120 koní, 1,9 16v Multijet 150 koní (110 kW) a úplně nový 2,4 16v Multijet 200 koní. Nejslabší diesel bude k mání pouze s šestistupňovým manuálem. Nejsilnější bude naopak spolupracovat výhradně  s šestistupňovou automatickou převodovkou. Zájemci o prostřední stopadesátikoňový diesel si budou moci vybrat.

Nová croma (ta předchozí se vyráběla v letech 1984 -1994) bude k mání ve třech stupních výbavy, na výběr bude z pěti motorů.

Tři benzinové a dva naftové motory nabídnou vždy minimálně 120 koní výkonu.

Za pozornost stojí sedm airbagů, které by mělo dostat už základní provedení.

Fiat Croma bude poprvé naživo k vidění na ženevském autosalonu začátkem března tohoto roku. V Itálii se začne prodávat v červnu.

O ceně automobilka prozatím mlčí, podle dostupných informací by na nejlevnějšího XXL fiata mělo stačit asi 25 tisíc euro.

Jeden z otců cromy - věhlasný designér Giorgietto Giugiaro, se při navrhování přidržel rodinného trendu, který vyznávají poslední fiaty. Karoserie s výškou MPVčka, ovšem s proporcemi čehokoliv jiného.

Croma bude mít do délky 4,75 metru, do šířky zabere 1,77 metru a naroste na 1,6 metru výšky. Od kolu ke kolu (rozvor) to bude 2,83 metru.

Autoři: ,


Témata: Itálie, Ženeva, Fiat, Opel


Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.