Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italská kráska s americkým podvozkem. Zagato TZ3 Stradale

  9:42aktualizováno  9:42
Karosárna Zagato oslavuje 100 let existence italské značky Alfa Romeo. Vozů s názvem Zagato TZ3 Stradale bude vyrobeno jen devět. Kromě krásného designu ukazuje, jak by mohla vypadat spolupráce koncernů Chrysler a Fiat.

Zagato Alfa Romeo TZ3 Stradale | foto: Zagato

Nádherná Alfa Romeo Zagato TZ3 Stradale připomíná slavnou minulost italské automobilky, zároveň ale také trochu naznačuje její budoucnost. Pod karoserií z uhlíkových vláken se totiž ukrývá americká technika, konkrétně ze supersportu Dodge Viper ACR.

Zagato TZ3 Stradale tak v praxi ukazuje, jak může vypadat pragmatická spolupráce italských automobilek koncernu Fiat a amerického Chrysleru. Použití techniky Viperu u TZ3 je podobně jako spojení Fiatu a Chrysleru tak trochu sňatek z rozumu. V roce 2009 totiž karosárna Zagato na oslavy stého výročí založení Alfy Romeo připravila koncept TZ3 Corsa. Stál na podvozku Alfy Romeo 8C a vyhrál v roce 2010 soutěž elegance ve Villa D'Este. Podvozek věnovala karosárně sama automobilka. Jenže víc podvozků už k dispozici není, 8C bylo exkluzivní zboží vyrobené v omezené sérii.

Zagato Alfa Romeo TZ3 Stradale

Koncept TZ3 Corsa oslavoval řadu závodních automobilů značky Alfa Romeo a byl vyroben v jediném exempláři, který momentálně vlastní sběratel Martin Kapp. Ale u Zagata chtěli vzdát hold také spoustě silničních automobilů Alfa Romeo. Proto vznikla nová verze TZ3 Stradale, která bude vyrobena v pouhých devíti kusech. První již získal americký sběratel Eric King, šasi číslo 2 je připraveno pro zákazníka z Japonska, číslo tři poputuje do Evropy.

Pod nádhernou karoserií, která má typické znaky karosárny Zagato – tedy useknutou záď a střechu s dvojitým vyboulením – se ukrývá brutální osmiválec 8,4 litru s výkonem přes 600 koní a šestistupňová manuální převodovka. Zagato TZ3 Stradale se nemusí za použitou techniku vůbec stydět. Dárce orgánů, Dodge Viper ACR, totiž patří k nejrychlejším vozům na proslulé severní smyčce Nürburgringu.

V tabulkách testů sériových automobilů je s časem 7:22.1 vůbec nejrychlejší ze všech aut, která projela plnou délku trati, tedy 20 832 metrů. Před ním už jsou jenom vozy, které absolvovaly kratší, 20 600 metrů dlouhý úsek, který se pro testování používá častěji. Těch 232 metrů navíc přitom znamená asi o sedm sekund delší čas.





Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.