Zagato Alfa Romeo TZ3 Stradale

Zagato Alfa Romeo TZ3 Stradale | foto: Zagato

Italská kráska s americkým podvozkem. Zagato TZ3 Stradale

  • 14
Karosárna Zagato oslavuje 100 let existence italské značky Alfa Romeo. Vozů s názvem Zagato TZ3 Stradale bude vyrobeno jen devět. Kromě krásného designu ukazuje, jak by mohla vypadat spolupráce koncernů Chrysler a Fiat.

Nádherná Alfa Romeo Zagato TZ3 Stradale připomíná slavnou minulost italské automobilky, zároveň ale také trochu naznačuje její budoucnost. Pod karoserií z uhlíkových vláken se totiž ukrývá americká technika, konkrétně ze supersportu Dodge Viper ACR.

Zagato TZ3 Stradale tak v praxi ukazuje, jak může vypadat pragmatická spolupráce italských automobilek koncernu Fiat a amerického Chrysleru. Použití techniky Viperu u TZ3 je podobně jako spojení Fiatu a Chrysleru tak trochu sňatek z rozumu. V roce 2009 totiž karosárna Zagato na oslavy stého výročí založení Alfy Romeo připravila koncept TZ3 Corsa. Stál na podvozku Alfy Romeo 8C a vyhrál v roce 2010 soutěž elegance ve Villa D'Este. Podvozek věnovala karosárně sama automobilka. Jenže víc podvozků už k dispozici není, 8C bylo exkluzivní zboží vyrobené v omezené sérii.

Zagato Alfa Romeo TZ3 Stradale

Koncept TZ3 Corsa oslavoval řadu závodních automobilů značky Alfa Romeo a byl vyroben v jediném exempláři, který momentálně vlastní sběratel Martin Kapp. Ale u Zagata chtěli vzdát hold také spoustě silničních automobilů Alfa Romeo. Proto vznikla nová verze TZ3 Stradale, která bude vyrobena v pouhých devíti kusech. První již získal americký sběratel Eric King, šasi číslo 2 je připraveno pro zákazníka z Japonska, číslo tři poputuje do Evropy.

Pod nádhernou karoserií, která má typické znaky karosárny Zagato – tedy useknutou záď a střechu s dvojitým vyboulením – se ukrývá brutální osmiválec 8,4 litru s výkonem přes 600 koní a šestistupňová manuální převodovka. Zagato TZ3 Stradale se nemusí za použitou techniku vůbec stydět. Dárce orgánů, Dodge Viper ACR, totiž patří k nejrychlejším vozům na proslulé severní smyčce Nürburgringu.

V tabulkách testů sériových automobilů je s časem 7:22.1 vůbec nejrychlejší ze všech aut, která projela plnou délku trati, tedy 20 832 metrů. Před ním už jsou jenom vozy, které absolvovaly kratší, 20 600 metrů dlouhý úsek, který se pro testování používá častěji. Těch 232 metrů navíc přitom znamená asi o sedm sekund delší čas.