Italské úřady budou v první vlně prodávat 151 aut, ale celkem by jich na prodej mělo být až 1 500. Přesné číslo není známo, ani není jasné, jaké modely to budou, každopádně v první vlně dominují překvapivě BMW 525, kterých úřady nabídnou 40. Lancií Thesis bude v prodeji 20 a v nabídce budou i Jaguary S-Type R a XF nebo hned osm Maserati Quattroporte. A nechybí ani další zajímavá auta.
Z nabídky prvních 33 aut, která jsou v aukci na portálu eBay (italská mutace), si vyberou především milovníci italských vozů Lancia a Alfa Romeo. Převažují velké limuzíny Thesis a 166 s dieselovými motory 2,4 JTD. V nabídce jsou i BMW 525D. Většina aut je stará šest až osm let a mají najeto obvykle přes 100 tisíc kilometrů.
U většiny aukcí je již poměrně hodně příhozů. Nejdražší jsou BMW, jejichž průměrná cena se pohybuje nad 18 tisíci eur (495 tisíc Kč). Lancie a Alfy jsou levnější, průměrně se aktuální dražební ceny pohybují od sedmi do deseti tisíc eur (190-275 tisíc Kč). Uvedené ceny rozhodně nejsou dumpingové, třeba uvedená BMW lze koupit v širokém výběru na asi největším evropském portálu s ojetými auty mobile.de za nižší ceny. U lancií a alf ceny zhruba odpovídají stáří a najetým kilometrům.
Na druhé straně nabídky jsou až čtrnáct let staré Alfy Romeo 156. Opět mají dieselové motory, ale často blíže nespecifikované. Některá auta mají s ohledem na jejich stáří najeto relativně málo, v nabídce jsou i kusy s lehce překročenou hranicí 100 tisíc kilometrů. Nejlevnější auta aktuálně v aukcích stojí i pod tisíc eur (27,5 tisíc Kč).
V detailech aukce stojí, že většina aut nebyla havarována a pokud ano, tak byla odborně opravena. Ale kupující samozřejmě nemohou čekat záruku. Náklady na převod aut pak jdou k tíži kupujícího. V každém případě mají všechna auta zcela jasný původ a kupující se rozhodně nemusí bát toho, že by mohla být kradená.
Auta z první série patří ministerstvu vnitra, další auta v následujících aukcích budou i z dalších státních institucí. V drtivé většině to jsou auta vyšších tříd a používali je vysoce postavení státní úředníci. Celkem by státní orgány měly v Itálii používat okolo 60 tisíc služebních aut. Prodávané vozy tak tvoří jen velmi malé procento z celkového počtu.