Italská vláda prodává služební bouráky na eBay. Dojde i na Maserati

  13:43aktualizováno  13:43
Nová italská vláda Mattea Renziho se rozhodla pročistit vozový park státních orgánů. A přistoupila k tomu moderně, auta nabídla na portálu eBay. Do 16. března můžete průběžně přihazovat na první várku vozů. Další aukce budou následovat, fajnšmekři se mohou těšit i na luxusní Jaguary a sportovní Maserati.

Italská vláda prodává služební auta přes eBay | foto: eBay

Italské úřady budou v první vlně prodávat 151 aut, ale celkem by jich na prodej mělo být až 1 500. Přesné číslo není známo, ani není jasné, jaké modely to budou, každopádně v první vlně dominují překvapivě BMW 525, kterých úřady nabídnou 40. Lancií Thesis bude v prodeji 20 a v nabídce budou i Jaguary S-Type R a XF nebo hned osm Maserati Quattroporte. A nechybí ani další zajímavá auta.

Fotogalerie

Z nabídky prvních 33 aut, která jsou v aukci na portálu eBay (italská mutace), si vyberou především milovníci italských vozů Lancia a Alfa Romeo. Převažují velké limuzíny Thesis a 166 s dieselovými motory 2,4 JTD. V nabídce jsou i BMW 525D. Většina aut je stará šest až osm let a mají najeto obvykle přes 100 tisíc kilometrů.

U většiny aukcí je již poměrně hodně příhozů. Nejdražší jsou BMW, jejichž průměrná cena se pohybuje nad 18 tisíci eur (495 tisíc Kč). Lancie a Alfy jsou levnější, průměrně se aktuální dražební ceny pohybují od sedmi do deseti tisíc eur (190-275 tisíc Kč). Uvedené ceny rozhodně nejsou dumpingové, třeba uvedená BMW lze koupit v širokém výběru na asi největším evropském portálu s ojetými auty mobile.de za nižší ceny. U lancií a alf ceny zhruba odpovídají stáří a najetým kilometrům.

Na druhé straně nabídky jsou až čtrnáct let staré Alfy Romeo 156. Opět mají dieselové motory, ale často blíže nespecifikované. Některá auta mají s ohledem na jejich stáří najeto relativně málo, v nabídce jsou i kusy s lehce překročenou hranicí 100 tisíc kilometrů. Nejlevnější auta aktuálně v aukcích stojí i pod tisíc eur (27,5 tisíc Kč).

V detailech aukce stojí, že většina aut nebyla havarována a pokud ano, tak byla odborně opravena. Ale kupující samozřejmě nemohou čekat záruku. Náklady na převod aut pak jdou k tíži kupujícího. V každém případě mají všechna auta zcela jasný původ a kupující se rozhodně nemusí bát toho, že by mohla být kradená.

Auta z první série patří ministerstvu vnitra, další auta v následujících aukcích budou i z dalších státních institucí. V drtivé většině to jsou auta vyšších tříd a používali je vysoce postavení státní úředníci. Celkem by státní orgány měly v Itálii používat okolo 60 tisíc služebních aut. Prodávané vozy tak tvoří jen velmi malé procento z celkového počtu.

Autor:

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Soud nařídil zákazy starších dieselů v Essenu, nemohou ani na dálnici

Ilustrační snímek

Německý správní soud nařídil zavést zákazy jízdy starších naftových automobilů v některých částech západoněmeckého...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo.

Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu...

Najdete na iDNES.cz