Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italské řidiče čeká malá revoluce

  15:58aktualizováno  15:58
ŘÍM - Milióny řidičů jezdících po italských silnicích očekává malá revoluce - Senát odhlasoval návrh zákona, který předepisuje povinnost rozsvěcovat při jízdě na dálnicích světla i za dne, což má usnadnit kontrolu rychlosti. Jakmile v nejbližších dnech vyjde text zákona v Úředním věstníku, začne nařízení platit. Dopravní policisté jsou již připraveni, řidiči s tím musí počítat, upozornil v rozhovoru list La Stampa velitel policie Claudio Gatti.

Zlověstně zní pro domácí i zahraniční řidiče novinka, že radarová stanoviště nyní mohou být na silnicích a dálnicích instalována i bez přítomnosti policistů. "Můžeme tak postavit dvakrát víc radarů na kontrolu rychlosti než dosud," zdůraznil Gatti. Zatím je rychlost na italských dálnicích omezena na 130 kilometrů v hodině - podle ekologických organizací však toto nařízení dodržuje stěží polovina řidičů.

Jak La Stampa připomíná, italská silniční síť patří k nejnebezpečnějším v Evropě. Zatímco počet vozidel se za posledních 15 let zdvojnásobil, kvalita i délka vozovek
stagnovaly. Jen o posledním červnovém víkendu přišlo na silnicích v Itálii 74 osob; o týden později to bylo 60 osob, varují dopravní statistiky.

Nový zákon bude nesmlouvavý i k řidičům, kteří budou za volantem přistiženi s telefonem v ruce, s tvrdými sankcemi se počítá i v případě, že řidič požil před jízdou alkohol. Nyní nebude smět hladina alkoholu v krvi překročit půl promile,
zatímco dosud to bylo 0,8 promile, píše agentura AFP.  Opilému řidiči hrozí jednoměsíční vězení, zabavení řidičského oprávnění od dvou týdnů do tří měsíců a pokuta až do výše 1250 eur, tedy v přepočtu téměř 40.000 korun.  Ještě větší obavy musí mít v takovém případě řidiči kamiónů a autobusů nad tři tuny - ti mohou přijít o řidičské oprávnění  vůbec.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.