Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italský elektrodrobeček do města: Tazzari Zero

aktualizováno 
Italská firma Tazzari připravuje pro letošní rok nový městský elektromobil. Vůz s názvem Zero je ekologický a plně recyklovatelný. Uživateli nabídne dojezd 140 kilometrů na jednu baterii a levný provoz. Rozhodně ale nebude levný.

Městský elektromobil Tazari Zero | foto: Tazari-Zero.com

V Itálii jsou městská auta nesmírně oblíbená. Ostatně právě v této zemi slaví největší prodejní úspěchy třeba smart. Ještě před tím, než ten dostane svou plně elektrickou verzi, se na italské silnice dostane výrobek domácí automobilky – Tazzari Zero.

Malý městský automobil s rozměry 2884 x 1550 x 1400 mm chce začít firma vyrábět ještě v průběhu letošního roku. Malé Tazzari bude jezdit výhradně na elektřinu. Elektromotoru o výkonu 15 kW a točivém momentu 150 Nm dodají energii lithiové baterie s napětím 3,2 V. Pouhých 542 kilogramů těžký vůz tak nabídne pro městský provoz bohatě dostatečnou dynamiku.

Městský elektromobil Tazari Zero

Maximální rychlost činí 80 km/h a na padesátku zrychlí zero za necelých pět sekund. Poháněna jsou zadní kola. Zero s koly v každém rohu a širokým rozchodem nabídne takřka motokárové jízdní vlastnosti. Řidič si bude moci vybrat z několika jízdních režimů. Základem bude normální režim, dále bude k dispozici sportovní režim, režim pro jízdu za mokra a také ekonomický režim, který prodlouží dojezd.

Baterie vystačí automobilu na slušných 140 kilometrů jízdy. Úplně vybité se pak budou na plnou kapacitu nabíjet celých 9 hodin. Zákazník si ovšem bude moci pořídit rychlonabíječku, která vůz dobije za 6 hodin. Třetí možností je nabíjení vozu z třífázové zásuvky, pak s pomocí speciální nabíječky získají baterie zpět 80 % energie za pouhých 50 minut.

Městský elektromobil Tazari Zero

Dvoudvéřové Tazzari Zero nabídne v kabině dostatek místa dvěma cestujícím a uveze celkově 195 kilogramů nákladu. Vůz má dva zavazadlové prostory, každý o objemu 160 litrů, což je na tak malé městské vozítko velmi dobrý výkon.

Zásadní překážkou masového rozšíření tohoto stoprocentně recyklovatelného vozítka bude jeho cena – podle tvůrců má být nižší než 20 000 euro. Jenže více než půl milionu korun za dvoumístného prcka do města je jistě hodně.

V Itálii by se však vzhledem k popularitě městských vozů mohlo zero přeci jen prosadit. Řidič alespoň ušetří na provozních a servisních nákladech. Tvůrci tvrdí, že zero ujede za 1 euro 65 kilometrů, což představuje náklady méně než 50 haléřů na kilometr. Myšleno samozřejmě při italských cenách elektřiny.





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.