Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italský kapesní elektromobil dorazil do Česka. Stojí jako Škoda Superb

  19:00aktualizováno  19:00
Od září se Prahou prohání městský elektromobil Tazzari Zero. Jeho dovozce, společnost Tili, tvrdí, že je to první vozidlo svého druhu na elektřinu v ČR. Letos chce prodat veřejné správě okolo deseti vozů.

Tazzari Zero | foto: Tazzari

"Máme zájemce mezi radnicemi, počítáme, že letos si pořídí na zkoušku elektromobil tak dvě až tři města. Bude se jednat ale spíš o užitkové vozy, případně skútry či elektrická kola," vypočítává Studeník.

Příští rok by se měla situace změnit. Na tuzemském trhu se mají objevit sériově vyráběné čtyřmístné elektromobily značek Peugeot, Citroen nebo Nissan. "Města mohou během příštího roku objednat kolem 100 aut," dodal.

Tazzari Zero

Italské kapesní auto na jedno nabití ujede 150 kilometrů a maximálně frčí stovkou. Plné nabití trvá z obyčejné zásuvky 8 hodin. "Takto si jej může nabít prakticky každý přes noc v garáži doma nebo v práci, " říká Tomáš Studeník, ředitel společnosti Tili, která se zabývá řešením dopravy ve městě a problematikou spotřeby energií.

Cena automobilu se pohybuje okolo 25 000 eur (asi 620 000 Kč), což je zhruba dvojnásobek proti běžné Škodě Fabia a přibližně tolik, co stojí nejzákladnější Škoda Superb. Elektromobily renomovaných značek mají stát kolem 30 000 eur.

"Čistá, nízkoemisní a tichá doprava je základním předpokladem dobrého života ve městě," pokračuje Studeník. Paříž letos investuje 50 milionů eur do vybudování tisícovky stanovišť, kde si budou moci Pařížané pronajmout elektromobil. Starosta Londýna Boris Johnson chce do roku 2015 naplnit ulice britské metropole sto tisíci elektromobily a vybudovat síť 25 tisíc dobíjecích míst, uvádí Tili.

Tazzari Zero

Elektromobily mají v ostatních evropských zemích zvýhodněný vjezd do center v rámci mýtného, parkovací místa či dobíjení baterií zdarma a další finanční i nefinanční výhody. "Chceme zahájit co nejširší diskuzi o této problematice také v České republice, která za zbytkem Evropy stále významně pokulhává," dodal Studeník.

V současnosti je v tuzemsku ze sedmi milionů registrovaných vozidel necelých tisíc na elektrický pohon. Z toho osobních aut je zhruba pět desítek.

Tazzari Zero
Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Ford Transit 2.2 L1H1...
Ford Transit 2.2 L1H1...

r.v. 2011, naj. 155 000 km, diesel
289 190 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.