Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italský lék na mizérii amerických automobilek: Fiat 500

  15:20aktualizováno  15:20
Italové sázejí na to, že ideálním vozem pro Spojené státy za krize automobilového průmyslu by mohl být inovovaný Fiat 500.

Fiat 500 Castagna Tender Two EV | foto: Castagna

Italský generální konzul v USA Francesco M. Talo přivezl v pondělí nový model "Cinquecento" na newyorský Wall Street ve stejný den, kdy bankrotový soud schválil, že se většina aktiv Chrysleru prodá italské automobilce.

500 důvodů, proč milovat Itálii

Test Fiatu 500 čtěte ZDE

V rámci této dohody Fiat odsouhlasil, že se s Chryslerem podělí o technologie potřebné k vývoji menšího a úspornějšího vozu, jaké dnes američtí spotřebitelé žádají. Pětistovka od Fiatu tyto požadavky naplňuje.

Nejnovější verze je mírně větší než originál. Je chválená za nízké emise oxidu uhličitého a dostala řadu ocenění. "Myslím, že je to dobrá volba, která šetří peníze, benzin, planetu a méně znečišťuje," uvedl Talo. Na Wall Street vozem přijel i s manželkou a dvěma z jejich tří dětí. Vůz představil ve stejný den, kdy vyhlásil bankrot americký gigant General Motors.

Chrysler vyhlásil bankrot před měsícem, také kvůli propadu prodeje osobních a nákladních aut. Plán Chrysleru počítá pro Fiat s podílem 20 procent, který by mohl vzrůst na 35 procent. Podíly budou mít i vlády Spojených států a Kanady.

Fiat 500
Autoři: ,




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.