Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Iva Hüttnerová má cenu za nejsmradlavější auto

aktualizováno 
Iva Hüttnerová je sice herečka, ale je známější jako moderátorka, spisovatelka a naivní malířka. Sbírá také staré odložené věci, které pak čistí, opravuje a vrací je znovu do života. Kupodivu však nejezdí žádným veteránem, nýbrž zánovním Jeepem Cherokee Sport s třílitrovým naftovým motorem a automatickou převodovkou.

Velké terénní auto dává Ivě Hüttnerové pocit bezpečí a perfektního přehledu na silnici | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

"Mám auta ráda. Ráda řídím a užívám si tu zvláštní intimitu prostoru ve voze. To, jaké si kdo vybere auto, o něm vypovídá stejně jako třeba to, jak má zařízený byt,“ míní Iva Hüttnerová.

Proč vlastně jezdíte jeepem, co se vám na něm tak líbí?
Jeepy se mi líbily odjakživa. V žádném jiném autě jsem neměla takový pocit bezpečí. Je z něj bezvadný přehled na silnici a skvěle se do něj nasedá i vysedá. Nejezdím rychle, ale ráda si zařídím v terénu.

To auto opravdu nemá žádné "mouchy"?
Samozřejmě – má větší spotřebu a špatně se s ním hledá místo na parkování. Chybějí mi taky drobné úložné prostory, ale celkově je to senzační a spolehlivé auto.

Jakou pozornost mu věnujete? Jste ten typ, který auto oslovuje jménem a pořád ho leští?
Slovo džíp říkám s takovou láskou a pýchou, že žádné jiné jméno mne nikdy nenapadlo. Ovšem s čištěním je to horší. O stále čistém autě jenom sním. Často vozím vnuky, kytky, kameny, hlínu a nestíhám pulírovat.

Jak dlouho jste řidičkou?
Řídit mě učil táta, už tak od patnácti let na autech, která by dnes byla zajímavými veterány – Minoru II, Škodě Popular. A řidičáku jsem se nemohla dočkat. Autoškolu jsem dělala v 19 letech v Karlových Varech, kde byla tehdy jen jediná složitá křižovatka, a tak testy i zkoušky byly bez problémů.

S čím jste pak začínala jezdit, jaká auta jste vystřídala?
Z autobazarů jsem měla snad všechny typy škodovek, začínala jsem u stopětky, pak jsem přešla na stodvacítku, pak na řadu favoritů. A dospěla až k teréňákům – první byla Toyota RAV 4.

Na co všechno při výběru auta kladete důraz, co v něm zkrátka nesmí chybět?
Nejdůležitější jsou dobré gumy, silné brzdy a airbag. Ostatní je příjemné, ale nijak zvlášť mě to nebere. I když je pravda, že auto bez klimatizace bych už asi taky nechtěla.

A barva? Máte oblíbenou?
Mým favoritem je jednoznačně barva černá. Je na ní sice nejvíc vidět špína, ale je noblesní a zeštíhluje. Můj Jeep Cherokee je bohužel stříbrný, černého tehdy neměli.

Změňme téma. Jak se vám jezdí na českých silnicích, cítíte se na nich bezpečně? Změnila byste něco v chování řidičů nebo v zákonech?
Docela jsem přivítala zpřísnění pravidel a bodový systém. Bohužel šoférům už otrnulo a opět se klidně řítí u nás po Evropské stovkou. Kaskadérství a bezohlednost nesnáším, zejména u mladých frajerů bez zkušeností a předvídavosti, co si koupí silná ojetá auta a patří jim svět. A změny? Snad jen na dálnici bych ráda měla možnost jezdit rychleji.

Zažila jste nějakou dopravní nehodu?
Musím to zaklepat na dřevo, ale žádnou vážnou nehodu jsem zatím neměla. Jenom drobnosti, jak se říká silniční lišej – tedy odřené plechy – ale nikdy ne mou vinou.

Poutáte se?
Pásy příliš nemiluju, ale poutám se, protože mám rozum.

Máte nějaké vysněné auto?
Já vlastně vysněným autem jezdím. Kupodivu jsem nikdy netoužila po těch rychlých placatých sporťácích, z kterých bych se nevyhrabala, ani po luxusních limuzínách s koženými sedadly. Nepohrdla bych třeba hummerem, ale to bych u nás před obchoďákem fakt těžko zaparkovala.

Láká vás závodění? Svezla jste se někdy závodním autem?
Několikrát jsem jela terénní závod a byla jsem nadšená, co všechno moje auto dokáže. Strašně mě to bavilo a slušně jsem se umístila. Ovšem při posledním závodě jsem uvázla v bahně u hromady hnoje a museli mě vytahovat. Získala jsem cenu za nejsmradlavější auto.

Technické údaje Jeepu Cherokee 2,8 CRD
Ivy Hüttnerové

Objem motoru

2776 cm3
Max. výkon 120 kw/161 koní
Nejvyšší rychlost 174 km/h
Délka vozu 4496 mm
Šířka vozu 1819 mm
Objem kufru 821 l
Prům. spotřeba 9,9 l/100 km

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.