Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ivan Trojan umí řídit "malucha" i motorové kolo

  16:03aktualizováno  16:03
Herec Ivan Trojan má podle svých slov k motorismu velmi vlažný vztah. Automobily posuzuje podle stupně bezpečnosti, pohodlí a jejich poruchovosti. Nad otázkou, zda má nějaký motoristický sen, dlouho váhal a pak řekl, že asi nějakého kombíka.
Jaké bylo vaše první auto?
Úplně prvního jsem měl polského fiata, říkalo se mu maluch. Koupil jsem ho od kolegy z divadla, ale byl dost poruchový. Ten vůz. U druhého už to bylo lepší.

Vy jste měl maluchy dva?
Ano, toho druhého jsem koupil od Luďka Munzara, a to už bylo podstatně spolehlivější. Luděk má k autům dost dobrý vztah, a tak asi proto se o toho fiata podstatně lépe staral po technické stránce, a i vnitřek byl udržovanější.

Čím jezdíte dnes?
Mám Škodu Octavia. Turbodiesel. I když jsem ho také nekoupil jako úplně nový - prodal mi ho kamarád jen lehce ojetý - musím říci, že ten mi vyhovuje ve všech ohledech skoro ideálně. Ale jestli se ptáte, čím jezdím právě v těchto dnech...

To vy tolik střídáte auta?
Je to jenom shoda náhod. K Českému lvu jsem dostal i Renaulta Lagunu na měsíc. S jednou plnou nádrží. Asi je to auto o trošku luxusnější, pohodlnější, možná i o vlas bezpečnější, ale já rozdíl mezi octavií a lagunou skoro nepoznám. Takže i když toho půjčeného renaulta vrátím, budu pořád spokojen.

V seriálu Četnické humoresky jste dělal řidiče motocyklu. Musel jste se dlouho učit jezdit s veteránem?
Já měl, přesně řečeno, funkci řidič motorového kola. V té první sérii jsme měli nějakého anglického veterána a ten dost zlobil. Nestartoval. Nebyl asi seštelovaný. Dost to vždycky trvalo a čílilo to nejen mě, ale potom i režiséra a vlastně i celý štáb. Většinou to odnesli rekvizitáři.

Ale jezdilo se vám na něm dobře...
Ale jo. Pak jsme dostali nějaké BMW, a to už bylo úplně v klidu.

Neláká vás koupit si silnou motorku?
Snad jedině skútra do města.

Divoká akcelerace vám adrenalin nepřináší?
Asi možná trochu ano. Ale třeba když si vzpomenu na kamaráda z fotbálku, kterému se právě na motorce zabil jiný kamarád, vždycky ochladnu.

V nyní očekávaném filmu Jedna ruka netleská, který je považován za pokračování Samotářů, je vaše role také motorizovaná?
Výrazně. Zase to bude renault - ten je totiž přezdíván jako motor českého filmu - VelSatis.

To je vůz s hodně osobitým designem. Vám se líbí?
Na vzhled žádný vyhraněný názor nemám. Ale co mi na něm vadilo, bylo, když na mě to auto mluvilo, různě mě upozorňovalo, že třeba nemám zapnutý pás a podobně. To už je na mě moc techniky. Ale asi by to šlo nějak vypnout...

Posunkují na vás řidiči třeba v koloně před semafory?
Občas. Když je to milé, odpovím.

A když není?
Na takové si vlastně ani nevzpomínám.

Ivan Trojan dokáže svůj úsměv skrýt do jemné potutelnosti. Podobný je i jeho vztah k automobilům.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.