Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaderná schůzka v Praze: Medveděv si přivezl ojetinu po Jelcinovi, Obama po Bushovi

  14:50aktualizováno  14:50
Cadillac One, Mercedes S, pevnosti na kolech, kterými se vozí nejmocnější muži planety, už jsou v Praze. Výkřiky moderní techniky z prezidentských garáží ale nečekejte. Ruskému prezidentovi do Prahy přivezli limuzínu postavenou na základech mercedesu, jehož výroba skončila před 11 lety. Obamovi také dovezli ojetinu po předchůdci.

Jako by agenti obhlížející terén před třaskavým setkáním tušili, jak vypadají pražské silnice po letošní zimě. Na setkání prezidentů dvou atomových mocností dovezli už pěkně opoužívané limuzíny.

Ta Obamova už si dlažbu na hradčanském náměstí vyzkoušela loni při první návštěvě amerického prezidenta. Cadillac One, který už pomalu startuje na ruzyňské letiště, pamatuje ještě Obamova předchůdce George W. Bushe. Obama dostal loni nový "služebák", ten se do Prahy ale nepodíval. Laik rozpozná novou prezidentskou pevnost od staré podle čelní masky.

Prezidentských cadillaků je několik. Při cestách do zahraničí se po městech obvykle prohánějí dvě stejné limuzíny i s celými kolonami, aby prezidentova ochranka zmátla případné útočníky. Dvě limuzíny dorazily do Prahy i tentokrát.

Obě limuzíny amerického prezidenta Baracka Obamy na letišti v Ruzyni.

Obě limuzíny amerického prezidenta Baracka Obamy na letišti v Ruzyni.

To Medveděvův kousek je svým způsobem rarita. Vývoj Mercedesu řady S (W140), z něhož je víc než šestimetrová limuzína postavena, probíhal ještě v osmdesátých letech. Představil se v roce 1991 a výroba byla ukončena v roce 1999. Limuzína, která včera dorazila do Prahy, tedy pravděpodobně pamatuje ještě Borise Jelcina a určitě ji zná i Medveděvův předchůdce Putin.

Mercedes S (W140) to je hlavně symbol ruských oligarchů divokých devadesátých let. Stejně opancéřovaných a vybavených "tlustých" mercedesů najdete v Rusku dodnes určitě hodně.

Limuzína ruského prezidenta Dmitrije Medveděva

Limuzína ruského prezidenta Dmitrije Medveděva

Jeho majitelé mu důvěrně říkali mamut a když se koncem minulého století odporoučel z prodeje, byli ruští mafiáni, politici a bankéři nahraní. Stejně opulentní a arogantní auto už prostě nesehnali, tak platili za ojetiny víc než za nová auta.

Stojí za pozornost, že v Bratislavě, kam Medveděv zamířil těsně před návštěvou Prahy, nasedal také do "eSkového" mercedesu, ovšem o generaci mladšího.

Dá se ale čekat, že do garáže ruského prezidenta co nejdříve zamíří nejnovější Mercedes S600 Pullman Guard, který je k mání od loňska. Krátká verze Mercedesu 600L vyjde s pancéřováním na nějakých 410 tisíc eur bez DPH (necelých třináct milionů korun). Z toho jen opancéřování vyjde na 230 tisíc a další eura je třeba připlatit za další vychytávky, třeba za hasicí zařízení nebo spouštěcí okénka, kterými je možné prostrčit hlaveň.

Mercedes S600 Pullman Guard

Mercedes S600 Pullman Guard

Medveděv zatím musí vzít zavděk "starým železem" asi i proto, že na opancéřovaného pullmana se rok čeká. A na obrněné mercedesy je vždycky nával, patří k oblíbeným kočárům vládců v Africe, na dálném východě a v jižní Americe.

Medveděvovu víc než šestimetrovému mercedesu říkají hroch. Na Obamův služebák volají "zvíře". Obě limuzíny odolají střelbě z kulometů, granátům a mají samohasicí systém. Nechybí pneumatiky, které umožní pokračovat v jízdě i v případě průstřelu. Obamův kočár je dokonce vybavený zdrojem kyslíku pro případ chemického útoku. Více o Obamově služebáku čtěte ZDE

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.