Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaguar a Land Rover jsou na prodej, nabídky posílejte do 19. července

  13:08aktualizováno  13:08
Podle informací deníku Sunday Times koncern Ford do 19. července čeká na nabídky zájemců o churavějící britskou automobilku Jaguar. K ztrátové kočičí značce ještě přihodí naopak hodně výnosný Land Rover.

Jaguar XJ - Přesně takhle má vypadat jaguar, svou nadřazenost a klid přenáší i na posádku, nasupené hatchbacky ho na semaforech nechávají klidným, pomalá jízda je obřadem nikoliv utrpením. | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Podle britského listu Ford pověřil celou operací tři banky: HSBC, Goldman Sachs a Morgan Stanley.

Obě značky míří do rozdílných segmentů trhu. Jaguar sází na klasické hodnoty tradičních aristokratických modelů. Právě proto, že z tradice a nadřazenosti svých modelů slevil a chtěl se přiblížit plebejštějším zákazníkům, je teď na kolenou, míní automobiloví odborníci.

Legendární výrobce aut jezdících cestou necestou naopak v posledních letech výrazně omladil modelovou řadu a daří se mu. Podle posledních informací dokonce chystá další model v podobě malého teréňáku, který se v nabídce zařadí pod nejmladší freelander. Land Rover loni prodal rekordních 192 500 aut, píše Financial Times.

Jaguar a Land Rover vyrábí modely Freelander 2 a X-type ve společné fabrice v britském Halewoodu, dodává renomovaný list.

Doteď se o Jaguar a Land Rover podle magazínu Quattroruote zajímal Cerberus Capital Management, který před nedávnem převzal ztrátový Chrysler. Další ve frontě na britské tradiční značky jsou Ripplewood Holdings, Blackstone, Providence a One Equity. Poslední z nich má ve svých řadách také bývalého prezidenta Fordu Jacquese Nassera, doplňuje italský autočasopis.

Zástupci automobilky se k prodeji značek nevyjádřili. Zájem popřel Renault a Ford, píše Financial Times.

Podle Financial Times se však prodej o něco zpozdí, protože Ford doposud nezkompletoval dokumentaci, týkající se obou nabízených automobilek.

Analytici nedokážou odhadnout, na kolik by obě britské automobilky mohly vyjít. Za loňský rok vykázala Fordova skupina prémiových značek PAG, která kromě Jaguaru a Fordu zahrnuje také Aston Martin (prodán v březnu letošního roku - více) a Volvo, ztrátu 327 milionů dolarů.

Analytici z Merryll Lynch odhadli cenu automobilek na 1,3 až 1,5 miliard dolarů.

Do prodeje mluví i odboráři. Požadují, aby mimo jiné byla zachována výroba ve třech britských továrnách automobilek po příštích pět let. Dalšími podmínkami má být zachování vývojových center v Gaydonu a Whithley a desetiletá smlouva s Fordem na dodávku motorů, píše server Motorauthority.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.