Jaguar XJ

Jaguar XJ - Přesně takhle má vypadat jaguar, svou nadřazenost a klid přenáší i na posádku, nasupené hatchbacky ho na semaforech nechávají klidným, pomalá jízda je obřadem nikoliv utrpením. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Jaguar a Land Rover jsou na prodej, nabídky posílejte do 19. července

  • 9
Podle informací deníku Sunday Times koncern Ford do 19. července čeká na nabídky zájemců o churavějící britskou automobilku Jaguar. K ztrátové kočičí značce ještě přihodí naopak hodně výnosný Land Rover.

Podle britského listu Ford pověřil celou operací tři banky: HSBC, Goldman Sachs a Morgan Stanley.

Obě značky míří do rozdílných segmentů trhu. Jaguar sází na klasické hodnoty tradičních aristokratických modelů. Právě proto, že z tradice a nadřazenosti svých modelů slevil a chtěl se přiblížit plebejštějším zákazníkům, je teď na kolenou, míní automobiloví odborníci.

Legendární výrobce aut jezdících cestou necestou naopak v posledních letech výrazně omladil modelovou řadu a daří se mu. Podle posledních informací dokonce chystá další model v podobě malého teréňáku, který se v nabídce zařadí pod nejmladší freelander. Land Rover loni prodal rekordních 192 500 aut, píše Financial Times.

Jaguar a Land Rover vyrábí modely Freelander 2 a X-type ve společné fabrice v britském Halewoodu, dodává renomovaný list.

Doteď se o Jaguar a Land Rover podle magazínu Quattroruote zajímal Cerberus Capital Management, který před nedávnem převzal ztrátový Chrysler. Další ve frontě na britské tradiční značky jsou Ripplewood Holdings, Blackstone, Providence a One Equity. Poslední z nich má ve svých řadách také bývalého prezidenta Fordu Jacquese Nassera, doplňuje italský autočasopis.

Zástupci automobilky se k prodeji značek nevyjádřili. Zájem popřel Renault a Ford, píše Financial Times.

Podle Financial Times se však prodej o něco zpozdí, protože Ford doposud nezkompletoval dokumentaci, týkající se obou nabízených automobilek.

Analytici nedokážou odhadnout, na kolik by obě britské automobilky mohly vyjít. Za loňský rok vykázala Fordova skupina prémiových značek PAG, která kromě Jaguaru a Fordu zahrnuje také Aston Martin (prodán v březnu letošního roku - více) a Volvo, ztrátu 327 milionů dolarů.

Analytici z Merryll Lynch odhadli cenu automobilek na 1,3 až 1,5 miliard dolarů.

Do prodeje mluví i odboráři. Požadují, aby mimo jiné byla zachována výroba ve třech britských továrnách automobilek po příštích pět let. Dalšími podmínkami má být zachování vývojových center v Gaydonu a Whithley a desetiletá smlouva s Fordem na dodávku motorů, píše server Motorauthority.