Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaguar Advanced Lightweight Coupé: Nesnesitelná lehkost hliníku

  9:21aktualizováno  9:21
Kostra z hliníku a svaly z oceli studie, která ukazuje, jak bude s největší pravděpodobností vypadat nástupce Jaguaru XK, působily na ženevském stánku tradiční britské značky jako magnet na pohledy. Klasickou "british green" barvu nahradila nebeská modř, zahalující lehký hliník karoserie.

Pod kapotu přišla "těžká váha" osmiválce a Jaguar XK8 21. století je na dohled.

V Ženevě na nej volali nekonečně dlouhým a složitým jménem Advanced Lightweight Coupé, to aby bylo dostatečně zřetelné, že jde o studii a že není postaven z lecjakého materiálu.

Dá se ale očekávat, že za čas by mohl slyšet i na jiné jméno. Přesně takhle by totiž měl podle všeho vypadat nástupce 2+2 kupé XK8.

Modrá krev
Designéři, kterým vládne Ian Callum, jsou na svůj koncept náležitě hrdi a srovnávají ho s legendárními "britskými kočkami" minulosti: modelem  XK120, nebo jedním z nejkrásnějších aut všech dob - Jaguarem E Type.

Inženýrům z Coventry se zalíbil hliník a tak z něho celé auto postavili. Podle údajů automobilky ušetřili konstruktéři 40% hmotnosti a o 60%  zvýšili tuhost oproti odpovídající ocelové konstrukci.

Karoserii vládne lehký kov, interiéru zase kůže, vyšlechtěné kočky nic plebejštějšího neoblékají. Na každého z cestujících čeká samostatné sedadlo, řidič a spolujezdec je mohou seřizovat ve všech myslitelných směrech (řidič ovládá i nastavení pedálů), opěradla zadních sedadel jsou alespoň samostatně sklopná.

Těžký kalibr muší váhy
Uhrančivé kupé vystřelí z nuly na stokilometrovou rychlost dříve než třikrát vyslovíte jeho jméno. Exaktnější údaj mluví o méně než pěti sekundách. Když se pořádně rozdovádí osmiválec pod dlouhatánskou kapotou, umí jaguar pelášit až 280 kilometrů v hodině. Auto by mělo, stejně jako stávající generace, dostávat motor s objemem 4,2 litru. V "obyčejné" verzi bude mít 300 koňských sil (220 kW), ostrá sportovní nabídne díky přeplňování služby 450 hlavého stáda (330 kW).

Tajnůstkáři od Jaguaru prozradili ještě jeden údaj. Obrovské chromované ráfky mají průměr 21 palců. Sílu osmiválce na ně řidičovi pomáhá  přenést automatická převodovka ovládaná pádly na volantu.

NEZAPOMEŇTE NA FOTOGALERII S OBRÁZKY Z ŽENEVY!

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Autoři: ,


Témata: Ženeva, Jaguar


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.