Jaguar C-XF: kocour se opravdu zlobí

Jaguar, který možná rozhodne o bytí a nebytí legendární britské automobilky se ukáže naostro na autosalonu v Detroitu. Zde jsou první oficiální fotky a informace o konceptu C-XF. Moderní, technikou přetékající ostrovní šelma, má hodně rozzlobený výraz.
Jaguar C-XF

Jaguar C-XF | foto: Jaguar

Na americké přehlídce se představí jako C-XF, sériové provedení, které by mělo vyrazit v roce 2008 a nahradit s-type, odtrhne ze svého jména "C", označující nyní "koncept".

Tvary nového jaguaru jsou prací týmu designérů Juliana Thomsona a Iana Calluma. Moc společného s klasickými jaguary toho nový kocour XF už nemá. Sází spíše na technicistní dravý styl, než na vytříbenou uhlazenost ladící s klubovkou a britským venkovským sídlem zahaleným do mlžného oparu.

Na jeho agresivním, dynamicky tvarovaném těle se pořád něco děje: tady jsou zajímavě tvarované výřezy, támhle doplňky z broušeného hliníku cizelující, jinde zase třeba nenuceně chybí věci, bez kterých si jiné auto ani nepředstavíme (třeba kliky, zapuštěné do sloupků).

Pod ostře řezanými tvary kapoty dýchá kompresorem přeplňovaný osmiválec 4,2 litru s 420 koňmi výkonu. Do asfaltu se zarývají drápy 21palcových pneumatik pětistovkou newtonmetrů kroutícího momentu. Omezovač je momentálně nastavený na dvěstěpadesátku, jaguar ale prý umí uhánět až 290 km/h.

Vnitřek je vyvedený v puristickém stylu, který má ale pravděpodobně hodně daleko k sériové podobě. Čtyři samostatná výrazně tvarovaná sedadla, překvapí hlavě ta zadní, hluboce zapuštěná.

Řidič se nemá čím rozptylovat, ovladačů najde kolem sebe pomálu. Kliky dveří se objeví až když k nim přiblížíte ruku. Na schovávanou si hraje i volič automatické převodovky. Vysune se z mohutného středového panelu až po oživení 420hlavého stáda pod kapotou. Tím ale divadlo nekončí, interiér po zmáčknutí startovacího tlačítka prozáří modré světlo, navenek dá ostatním vědět, že se "něco děje", osvětlením drátěné mřížky chladiče.

Za pozornost stojí volant a budíky pod ním. Na jednom ramenu uchycený volant měl kdysi například v našich končinách nechvalně proslulý oltcit, efektní řešení, které se objevovalo především v citroënech, si vypůjčili i designéři Jaguaru. Pod volantem zaujme nezvyklá grafika budíků, jejichž ručky v "klidové pozici" směřují směrem vzhůru. Při dráždění motoru se pak vydávají proti směru hodinových ručiček.

K lahůdkám patří displej na středovém panelu, který díky technologii DualView umí současně zobrazit rozdílné věci očím pilota a spolujezdce.

Autoři: ,
Témata: Detroit, Oltcit
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...