Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaguar C-XF: kocour se opravdu zlobí

aktualizováno 
Jaguar, který možná rozhodne o bytí a nebytí legendární britské automobilky se ukáže naostro na autosalonu v Detroitu. Zde jsou první oficiální fotky a informace o konceptu C-XF. Moderní, technikou přetékající ostrovní šelma, má hodně rozzlobený výraz.

Jaguar C-XF | foto: Jaguar

Na americké přehlídce se představí jako C-XF, sériové provedení, které by mělo vyrazit v roce 2008 a nahradit s-type, odtrhne ze svého jména "C", označující nyní "koncept".

Tvary nového jaguaru jsou prací týmu designérů Juliana Thomsona a Iana Calluma. Moc společného s klasickými jaguary toho nový kocour XF už nemá. Sází spíše na technicistní dravý styl, než na vytříbenou uhlazenost ladící s klubovkou a britským venkovským sídlem zahaleným do mlžného oparu.

Na jeho agresivním, dynamicky tvarovaném těle se pořád něco děje: tady jsou zajímavě tvarované výřezy, támhle doplňky z broušeného hliníku cizelující, jinde zase třeba nenuceně chybí věci, bez kterých si jiné auto ani nepředstavíme (třeba kliky, zapuštěné do sloupků).

Pod ostře řezanými tvary kapoty dýchá kompresorem přeplňovaný osmiválec 4,2 litru s 420 koňmi výkonu. Do asfaltu se zarývají drápy 21palcových pneumatik pětistovkou newtonmetrů kroutícího momentu. Omezovač je momentálně nastavený na dvěstěpadesátku, jaguar ale prý umí uhánět až 290 km/h.

Vnitřek je vyvedený v puristickém stylu, který má ale pravděpodobně hodně daleko k sériové podobě. Čtyři samostatná výrazně tvarovaná sedadla, překvapí hlavě ta zadní, hluboce zapuštěná.

Řidič se nemá čím rozptylovat, ovladačů najde kolem sebe pomálu. Kliky dveří se objeví až když k nim přiblížíte ruku. Na schovávanou si hraje i volič automatické převodovky. Vysune se z mohutného středového panelu až po oživení 420hlavého stáda pod kapotou. Tím ale divadlo nekončí, interiér po zmáčknutí startovacího tlačítka prozáří modré světlo, navenek dá ostatním vědět, že se "něco děje", osvětlením drátěné mřížky chladiče.

Za pozornost stojí volant a budíky pod ním. Na jednom ramenu uchycený volant měl kdysi například v našich končinách nechvalně proslulý oltcit, efektní řešení, které se objevovalo především v citroënech, si vypůjčili i designéři Jaguaru. Pod volantem zaujme nezvyklá grafika budíků, jejichž ručky v "klidové pozici" směřují směrem vzhůru. Při dráždění motoru se pak vydávají proti směru hodinových ručiček.

K lahůdkám patří displej na středovém panelu, který díky technologii DualView umí současně zobrazit rozdílné věci očím pilota a spolujezdce.

Autoři: ,


Témata: Detroit, Jaguar, Oltcit


Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.