Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejslavnější jaguar míří do Bohnic

aktualizováno 
Krásná auta se v poklidném parku proslulé psychiatrické léčebny neobjevují zrovna často, ale v červnu se pacienti mohou těšit na zajímavou terapii. K vidění zde totiž bude několik legend motoristického sportu a chybět nebude ani jedno z nejslavnějších aut vůbec, Jaguar E-Type.

Na motoristické slavnosti Legendy v pražských Bohnicích se představí také Jaguar E-Type. | foto: legendy.cz

Do areálu bohnické léčebny tento týden zavítali netradiční hosté. V rámci příprav na jednu z nejzajímavějších pražských motoristických akcí letošního roku tam fotili krásný jaguar, který bývá řazen mezi nejslavnější auta všech dob.

Na motoristické slavnosti Legendy, která se v Bohnicích uskuteční za měsíc, budou k vidění krásní veteráni, legendy z řad závodníků (třeba Stig Blomquist nebo John Haugland) a také závodní speciály.

Motoristická slavnost LEGENDY v číslech

Termín a místo: 14. – 15. června 2014, park PN Bohnice, Praha
Doprovodný program: výstavy kreseb, fotografií, projekce tematických filmů, autogramiády
Základní vstupné: 350,- Kč/osoba/den

Jedním z hlavních bodů programu bude představení posádek pro dálkový závod La Carrera Panamericana 2014 a Rally Team Mexico 2014.

K vidění budou například Porsche 550 Spyder, Porsche 912 a 911, BMW 2800 CS nebo unikátní Subaru Coupé z roku 1970. A dorazí i další klenoty, třeba Lotus Esprit nebo nádherný Jaguar E-Type.

Fotogalerie

Milovníci tohoto úžasného stroje s nezaměnitelnou siluetou mají po tomto týdnu velkou radost.

Automobilka Jaguar totiž oznámila, že vyrobí unikátní sérii šesti zcela nových kusů modelu E-Type přesně podle specifikace Lightweight z let 1963-64. Zákazníci se tak mohou těšit na hliníkový šestiválec o objemu 3,8 litru a celohliníkovou karosérii.

Verze Lightweight je oproti původnímu vozu lehčí o 114 kilogramů. Úspor se podařilo dosáhnout nejen díky použití hliníku, ale také odstraněním některých součástí interiéru a chromovaných nárazníků. Konečnou cenu těchto vozů automobilka neoznámila, ale podle některých odborníků bude odhadovaná vyvolávací cena začínat na pěti milionech liber, což je necelých 170 milionů korun.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.