Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Jaguar F-Pace dostává zabrat. Testuje v teplotním rozpětí 90 °C

  13:48aktualizováno  13:48
Jaguar poprvé v historii představí auto, jehož revírem nemá být jen silnice. Model F-Pace chce zachytit vlnu zájmu o modely z kategorie SUV.

Prototypy nového jaguaru testují v extrémních podmínkách, okusily padesátistupňové horko v Dubaji i minus čtyřicet v severním Švédsku.

Vývojový tým zavítal na nejnehostinnější místa Země, uvádí Jaguar. Pro vůz podle Andrewa Whymana, šéfa vývojového týmu F-Pace, vytvořili speciální, extra náročný program. Vůbec poprvé prý Jaguar s prototypy zamířil třeba na šotolinové cesty v horách.

Prototyp Jaguaru F-Pace při testech

Vývojové středisko automobilky Jaguar Land Rover v severošvédském Arjeplogu má 60 kilometrů speciálních tratí určených pro ladění jízdních a terénních vlastností. Zimní teploty tam zřídka stoupnout nad minus 15 stupňů Celsia a klesají až ke čtyřicítkám.

V Dubaji zase bývá ve stínu často přes padesát stupňů. V kabině auta zaparkovaného na slunci lehce naměříte sedmdesát. V prostředí, kde je vysoká teplota a vlhkost, se testuje funkčnost klimatizace, ale také dotykové displeje multimediálního centra.

Fotogalerie

Jaguar do městské džungle vychází z konceptu C-X17, který firma ukázala už v roce 2013. Design chystaného SUV má řadu shodných, nebo podobných prvků s aktuálními vozy značky, konkrétně s modely XE a XF, na jejichž platformě iQ[Al] stojí. Obdobné jsou šelmovité světlomety i dynamický profil karoserie. Od ostatních modelů převezme F-Pace podle všeho i motory. Třílitrové benzinové šestiválce a pětilitrový osmiválec pravděpodobně doplní i čtyřválce pro základní provedení.

Výkonný crossover se ve světové premiéře představí v půlce září na autosalonu ve Frankfurtu, ale prototyp byl k vidění už i na Tour de France (více zde). Prodeje odstartují v roce 2016, výroba bude probíhat v britské fabrice Jaguaru v Solihullu.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.