Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Jaguar F-Pace dostává zabrat. Testuje v teplotním rozpětí 90 °C

  13:48aktualizováno  13:48
Jaguar poprvé v historii představí auto, jehož revírem nemá být jen silnice. Model F-Pace chce zachytit vlnu zájmu o modely z kategorie SUV.

Prototypy nového jaguaru testují v extrémních podmínkách, okusily padesátistupňové horko v Dubaji i minus čtyřicet v severním Švédsku.

Vývojový tým zavítal na nejnehostinnější místa Země, uvádí Jaguar. Pro vůz podle Andrewa Whymana, šéfa vývojového týmu F-Pace, vytvořili speciální, extra náročný program. Vůbec poprvé prý Jaguar s prototypy zamířil třeba na šotolinové cesty v horách.

Prototyp Jaguaru F-Pace při testech

Vývojové středisko automobilky Jaguar Land Rover v severošvédském Arjeplogu má 60 kilometrů speciálních tratí určených pro ladění jízdních a terénních vlastností. Zimní teploty tam zřídka stoupnout nad minus 15 stupňů Celsia a klesají až ke čtyřicítkám.

V Dubaji zase bývá ve stínu často přes padesát stupňů. V kabině auta zaparkovaného na slunci lehce naměříte sedmdesát. V prostředí, kde je vysoká teplota a vlhkost, se testuje funkčnost klimatizace, ale také dotykové displeje multimediálního centra.

Fotogalerie

Jaguar do městské džungle vychází z konceptu C-X17, který firma ukázala už v roce 2013. Design chystaného SUV má řadu shodných, nebo podobných prvků s aktuálními vozy značky, konkrétně s modely XE a XF, na jejichž platformě iQ[Al] stojí. Obdobné jsou šelmovité světlomety i dynamický profil karoserie. Od ostatních modelů převezme F-Pace podle všeho i motory. Třílitrové benzinové šestiválce a pětilitrový osmiválec pravděpodobně doplní i čtyřválce pro základní provedení.

Výkonný crossover se ve světové premiéře představí v půlce září na autosalonu ve Frankfurtu, ale prototyp byl k vidění už i na Tour de France (více zde). Prodeje odstartují v roce 2016, výroba bude probíhat v britské fabrice Jaguaru v Solihullu.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

VIDEO: Jak vznikal hliněný model crossoveru ze Škody Fabie

Hliněný model crossoveru postavený na základech Škody Fabia

Nová generace fabie dorazí asi za čtyři roky. Podle všeho se ovšem nedočká kombíkového provedení. Místo něj nabídku...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.