Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaguar požírá naftu

  14:21aktualizováno  14:21
Neuvěřitelné se stalo skutečností. Jedna z nejklasičtějších britských automobilek (avšak v područí amerického Fordu) nabízí nově do svého nejmenšího modelu X-type vznětový motor. I aristokracie potřebuje šetřit, proto není žádný důvod, proč by jí k tomu neměl dopomoci právě Jaguar.
Jaguar X-Type

Jaguar X-Type | foto: Jaguar

S uvedením X-typu před dvěma lety Jaguar nabídl zákazníkům "lidovějšího" Jaguara.

Hlavní nedostatek byl spatřován právě v omezené nabídce pohonných jednotek, ta zahrnovala pouze dvouapůllitrový a třílitrový benzinový motor.

Nový dvoulitrový turbodiesel disponuje maximálním výkonem 130 koní (96 kW). Maximální kroutící moment pak činí 330 Nm.

Avšak s možností krátkodobě dosáhnout špičkového kroutícího momentu 350Nm. Architektura motoru je čtyřválcová využívající systém přímého vstřikování paliva Common-rail.

Nejen nového motoru, ale i lehkého faceliftu se dočkal Jaguar X-type. Lehce přepracována byla mřížka chladiče, změn se dočkaly i nárazníky. Malých změn doznal i interiér. Spořiví majitelé, kteří zvolí dieselovou verzi, budou dozajista potěšeni i prodlouženými servisními intervaly, díky kterým ušetří další náklady spojené s provozem svého Jaguara.

Stáhněte si tapetu vozu Jaguar X-Type:

800x600         1024x768


Témata: architektura, Ford, Jaguar


Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.