Jaguar X-Type

Jaguar X-Type | foto: Jaguar

Jaguar požírá naftu

  • 51
Neuvěřitelné se stalo skutečností. Jedna z nejklasičtějších britských automobilek (avšak v područí amerického Fordu) nabízí nově do svého nejmenšího modelu X-type vznětový motor. I aristokracie potřebuje šetřit, proto není žádný důvod, proč by jí k tomu neměl dopomoci právě Jaguar.

S uvedením X-typu před dvěma lety Jaguar nabídl zákazníkům "lidovějšího" Jaguara.

Hlavní nedostatek byl spatřován právě v omezené nabídce pohonných jednotek, ta zahrnovala pouze dvouapůllitrový a třílitrový benzinový motor.

Nový dvoulitrový turbodiesel disponuje maximálním výkonem 130 koní (96 kW). Maximální kroutící moment pak činí 330 Nm.

Avšak s možností krátkodobě dosáhnout špičkového kroutícího momentu 350Nm. Architektura motoru je čtyřválcová využívající systém přímého vstřikování paliva Common-rail.

Nejen nového motoru, ale i lehkého faceliftu se dočkal Jaguar X-type. Lehce přepracována byla mřížka chladiče, změn se dočkaly i nárazníky. Malých změn doznal i interiér. Spořiví majitelé, kteří zvolí dieselovou verzi, budou dozajista potěšeni i prodlouženými servisními intervaly, díky kterým ušetří další náklady spojené s provozem svého Jaguara.

Stáhněte si tapetu vozu Jaguar X-Type:

800x600         1024x768

Témata: architektura, Ford