Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dva jaguary v Ženevě: nejrychlejší a nejoriginálnější

aktualizováno 
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Abyste obě plechové šelmy na autosalonu v Ženevě viděli, musíte obejít skoro celé výstaviště. Třísetkilometrové Jaguar XKR-S září svým bleděmodrým lakováním do dáli na stánku britské automobilky. Koncept B 99 najdete zase u Bertoneho.

Jaguar B 99 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Italské designérské studio se po bouřlivých letech, kdy nebylo daleko zániku, zase vrátilo na výsluní. S tužkou, křivítkem, pravítkem, modelářskou hlínou a fantazií si tam hraje Mike Robinson, bývalý designér fiatů.

Carozzeria Bertone vzdává Jaguaru hold, označení konceptu B 99 není náhodné, právě letos slaví veleslavné italské designstudio 99. výročí založení. Ženevský koncept je ale také poklonou klasickým jaguarům.

A Robinson pojal oslavy ve velkém stylu. Namaloval limuzínu, která působí, že má rozhodně víc než 4,5 metru, které jí naměříte na délku.

Autosalon Ženeva 2011

Vše o autosalonu čtěte ve zpravodajství na iDNES.cz

Má agresivní mohutný čumák, tradiční proporce s relativně velkou kabinou a parádní oldschoolově tvarovanou záď (všimněte si krásné ladné křivky víka kufru, ladící s ostrou linkou boků). Další míry: šířka 1,95, výška 1,35 a rozvor 2,8 metru.

Do rafinovaně stylového minimalistického interiéru nastupujete protiběžně otevíranými dveřmi.

Jaguar B 99

Jaguar B 99 je 570koňový hybrid, pohání ho spalovací motor o objemu 1,4 litru s výkonem 170 koní, kterému pomáhají na zadní nápravě dva elektromotory (každý má 204 koní) živené Li-ion akumulátory. Bertone udává dojezd až 700 kilometrů, z čehož 100 má zvládnout jen na elektřinu. Není to oficiální, ale spekuluje se, že použitý hybridní systém je ten, který vyvinul Jaguar pro své chystané modely (hlavně nový X-type, na kterém se pracuje).

Hned vedle "civilní" verze parkuje na ženevském stánku Jaguar B 99 GT, což je okruhový speciál vyšperkovaný mohutným křídlem a spojlery. Je také o něco delší a díky menší světlé výšce i o 50 mm nižší. Uvnitř nechybí ochranná klec, kterou musí mít všechny závoďáky. To nejzajímavější je ale pohon: speciál má na všech čtyřech kolech elektromotory, které dávají B 99 GT výkon přes 980 koní.

Nejrychlejší kočka

 "Jaguar XKR-S je odvážný a vzrušující model," říká o ženevské novince Adrian Hallmark, jeden z hlavních manažerů Jaguaru.

Jaguar XKR-S

Kupé XK už známe docela dlouho, jenže tohle má 550 koní a umí frčet až třístovkou, což z něj dělá nejrychlejší silniční jaguar. Model vznikl na počest neodolatelného ikonického Jaguaru E-type, který letos slaví padesáté výročí uvedení (právě na autosalonu v Ženevě). Pod kapotou má kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec, na zadní kola putuje 680 newtonmetrů, což znamená zrychlení z nuly na stovku za 4,4 sekundy.

Autor:


Nejčtenější



Další z rubriky

Vlajková loď Citroënu se představuje Evropě. Je to SUV bez 4x4 s tříválcem

Citroen C5 Aircross

Citroën zcela překopal nabídku svých modelů. Naposled přišla řada na nejvyšší model C5. Tradiční sedan a kombi...

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

VIDEO: Škodu Kodiaq RS trénuje v Zeleném pekle legendární závodnice

Škoda Kodiaq RS při testech na severní smyčce okruhu Nürburgring

Je jen málo žen, které umí jezdit na nejslavnějším okruhu světa, německém Nürburgringu, jako Sabine Schmitzová. Německá...

Najdete na iDNES.cz