Možná je to jen libůstka pro firemní muzeum, možná se Jaguar nechá přesvědčit a limitovanou edici nakonec vyrobí. Pro muzeum by totiž této kočky byla škoda a pro bohaté milovníky rychlých aut, a značky Jaguar zvlášť, by to jistě byl vítaný přírůstek do sbírky.
Zatím ovšem platí, že Jaguar Project 7 vznikl pouze v jediném exempláři a výrobce se s ním veřejnosti předvedl na nedávném festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Tedy tam, kde Škoda měla světovou premiéru Octavia RS.
Při letmém pohledu Project 7 původní kabriolet F-Type (více zde) vůbec nepřipomíná. Iluzi dávných otevřených sporťáků se designérům Jaguaru podařilo navodit téměř dokonale. Přitom stačilo poměrně málo. Nové je čelní sklo, které je menší a má větší sklon. Druhým zásadním retro prvkem je aerodynamický kryt za prostorem pro řidiče.
Podrobnější pohled odhalí, že vyjma těchto dvou zásadních změn na karoserii se toho oproti Jaguaru F-Type už mnoho nezměnilo. Přibyly karbonové nástavce prahů, zadní difuzor a hlavně velké pevné křídlo. Vepředu zaujmou zvětšené otvory pro přívod vzduchu. Nová jsou i zmenšená zpětná zrcátka a velká dvacetipalcová kola. Samozřejmostí je pak atraktivní modrý lak a nezbytné rychlé pruhy.
Bezvýznamné není ani "startovní" číslo 7 na dveřích a kapotě. To neodkazuje jen na jméno konceptu, ale i na statistiku Jaguaru v legendární čtyřiadvacetihodinovce Le Mans. Jaguar tam vyhrál sedmkrát a jedním z nejúspěšnějších vozů byl v padesátých letech právě model D-Type. V roce 1957 obsadil pět ze šesti prvních míst a celé pódium k tomu.
Project 7 se svému historickému vzoru blíží i koncepcí kabiny. Ta je pouze jednomístná, místo sedadla spolujezdce je pouze schránka na řidičovu přilbu. Že je zde vše uděláno pro co největší řidičský zážitek, dokládají pozměněná pádla pro sekvenční řazení nebo sedadlo řidiče, snížené o tři centimetry. Celkově se i interiér nese v retro duchu. Kožené čalounění má prošívaný vzor, který se však v poslední době opět vrací do módy.
Technika vycházející z produkčního kabrioletu F-Type těží z lehké hliníkové stavby a extrémní tuhosti skeletu. Zásadnější úpravou prošla jen pohonná jednotka. Výrobce logicky vybral pro koncept Project 7 nejsilnější motor, jaký se do F-Typu dává. Kompresorem přeplňovaný osmiválec poskytuje v F-Typu výkon 364 kW a maximum točivého momentu 625 Nm.
Pro roadster (nebo spíš speedster) výrobce motor upravil. Přidal 55 koní a 55 Nm. Výsledkem je tak výkon 404 kW a točivý moment 680 Nm. Zrychlení na stovku tak auto zvládne za 4,2 sekundy (o desetinu rychleji než F-Type) a maximální rychlost je omezena na 300 kilometrů za hodinu, což je stejná hodnota jako u F-Typu.
Běžný zákazník si zatím musí nechat na atraktivní Project 7 zajít chuť. Ale mohl by ho nalákat na kabriolet F-Type, který v nejvyšší specifikaci stojí 2,6 milionu korun. Základní šestiválcová verze pak stojí od 1,9 milionu korun. Technický základ je stejný, jen ten retro styl sériovému kabrioletu chybí.