Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tahle kočka není stará, jen tak vypadá. Jaguar překvapil Projectem 7

  13:25aktualizováno  13:25
Jaguar vzal svůj malý kabriolet F-Type a upravil ho ve stylu z padesátých let minulého století. Odkazuje tím na legendární model D-Type. Technika je však zcela soudobá a oproti základnímu kabrioletu ještě posílená.

Jaguar Project 7 | foto: Jaguar

Možná je to jen libůstka pro firemní muzeum, možná se Jaguar nechá přesvědčit a limitovanou edici nakonec vyrobí. Pro muzeum by totiž této kočky byla škoda a pro bohaté milovníky rychlých aut, a značky Jaguar zvlášť, by to jistě byl vítaný přírůstek do sbírky.

Fotogalerie

Zatím ovšem platí, že Jaguar Project 7 vznikl pouze v jediném exempláři a výrobce se s ním veřejnosti předvedl na nedávném festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Tedy tam, kde Škoda měla světovou premiéru Octavia RS.

Při letmém pohledu Project 7 původní kabriolet F-Type (více zde) vůbec nepřipomíná. Iluzi dávných otevřených sporťáků se designérům Jaguaru podařilo navodit téměř dokonale. Přitom stačilo poměrně málo. Nové je čelní sklo, které je menší a má větší sklon. Druhým zásadním retro prvkem je aerodynamický kryt za prostorem pro řidiče.

Podrobnější pohled odhalí, že vyjma těchto dvou zásadních změn na karoserii se toho oproti Jaguaru F-Type už mnoho nezměnilo. Přibyly karbonové nástavce prahů, zadní difuzor a hlavně velké pevné křídlo. Vepředu zaujmou zvětšené otvory pro přívod vzduchu. Nová jsou i zmenšená zpětná zrcátka a velká dvacetipalcová kola. Samozřejmostí je pak atraktivní modrý lak a nezbytné rychlé pruhy.

Jaguar Project 7

Bezvýznamné není ani "startovní" číslo 7 na dveřích a kapotě. To neodkazuje jen na jméno konceptu, ale i na statistiku Jaguaru v legendární čtyřiadvacetihodinovce Le Mans. Jaguar tam vyhrál sedmkrát a jedním z nejúspěšnějších vozů byl v padesátých letech právě model D-Type. V roce 1957 obsadil pět ze šesti prvních míst a celé pódium k tomu.

Project 7 se svému historickému vzoru blíží i koncepcí kabiny. Ta je pouze jednomístná, místo sedadla spolujezdce je pouze schránka na řidičovu přilbu. Že je zde vše uděláno pro co největší řidičský zážitek, dokládají pozměněná pádla pro sekvenční řazení nebo sedadlo řidiče, snížené o tři centimetry. Celkově se i interiér nese v retro duchu. Kožené čalounění má prošívaný vzor, který se však v poslední době opět vrací do módy.

Jaguar Project 7

Technika vycházející z produkčního kabrioletu F-Type těží z lehké hliníkové stavby a extrémní tuhosti skeletu. Zásadnější úpravou prošla jen pohonná jednotka. Výrobce logicky vybral pro koncept Project 7 nejsilnější motor, jaký se do F-Typu dává. Kompresorem přeplňovaný osmiválec poskytuje v F-Typu výkon 364 kW a maximum točivého momentu 625 Nm.

Pro roadster (nebo spíš speedster) výrobce motor upravil. Přidal 55 koní a 55 Nm. Výsledkem je tak výkon 404 kW a točivý moment 680 Nm. Zrychlení na stovku tak auto zvládne za 4,2 sekundy (o desetinu rychleji než F-Type) a maximální rychlost je omezena na 300 kilometrů za hodinu, což je stejná hodnota jako u F-Typu.

Běžný zákazník si zatím musí nechat na atraktivní Project 7 zajít chuť. Ale mohl by ho nalákat na kabriolet F-Type, který v nejvyšší specifikaci stojí 2,6 milionu korun. Základní šestiválcová verze pak stojí od 1,9 milionu korun. Technický základ je stejný, jen ten retro styl sériovému kabrioletu chybí.

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Stavění aut na polský způsob. Z Fordu Mustang je novodobá Warszawa

Warszawa M20 GT

Na auta značky Warszawa vzpomenou jen opravdoví pamětníci. Polská firma KHM Motor na ni chce odkázat netradiční kreací...

BMW Řada 3 318d Touring
BMW Řada 3 318d Touring

r.v. 2014, naj. 187 150 km, diesel
344 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz