Tahle kočka není stará, jen tak vypadá. Jaguar překvapil Projectem 7

  13:25aktualizováno  13:25
Jaguar vzal svůj malý kabriolet F-Type a upravil ho ve stylu z padesátých let minulého století. Odkazuje tím na legendární model D-Type. Technika je však zcela soudobá a oproti základnímu kabrioletu ještě posílená.

Jaguar Project 7 | foto: Jaguar

Možná je to jen libůstka pro firemní muzeum, možná se Jaguar nechá přesvědčit a limitovanou edici nakonec vyrobí. Pro muzeum by totiž této kočky byla škoda a pro bohaté milovníky rychlých aut, a značky Jaguar zvlášť, by to jistě byl vítaný přírůstek do sbírky.

Fotogalerie

Zatím ovšem platí, že Jaguar Project 7 vznikl pouze v jediném exempláři a výrobce se s ním veřejnosti předvedl na nedávném festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Tedy tam, kde Škoda měla světovou premiéru Octavia RS.

Při letmém pohledu Project 7 původní kabriolet F-Type (více zde) vůbec nepřipomíná. Iluzi dávných otevřených sporťáků se designérům Jaguaru podařilo navodit téměř dokonale. Přitom stačilo poměrně málo. Nové je čelní sklo, které je menší a má větší sklon. Druhým zásadním retro prvkem je aerodynamický kryt za prostorem pro řidiče.

Podrobnější pohled odhalí, že vyjma těchto dvou zásadních změn na karoserii se toho oproti Jaguaru F-Type už mnoho nezměnilo. Přibyly karbonové nástavce prahů, zadní difuzor a hlavně velké pevné křídlo. Vepředu zaujmou zvětšené otvory pro přívod vzduchu. Nová jsou i zmenšená zpětná zrcátka a velká dvacetipalcová kola. Samozřejmostí je pak atraktivní modrý lak a nezbytné rychlé pruhy.

Jaguar Project 7

Bezvýznamné není ani "startovní" číslo 7 na dveřích a kapotě. To neodkazuje jen na jméno konceptu, ale i na statistiku Jaguaru v legendární čtyřiadvacetihodinovce Le Mans. Jaguar tam vyhrál sedmkrát a jedním z nejúspěšnějších vozů byl v padesátých letech právě model D-Type. V roce 1957 obsadil pět ze šesti prvních míst a celé pódium k tomu.

Project 7 se svému historickému vzoru blíží i koncepcí kabiny. Ta je pouze jednomístná, místo sedadla spolujezdce je pouze schránka na řidičovu přilbu. Že je zde vše uděláno pro co největší řidičský zážitek, dokládají pozměněná pádla pro sekvenční řazení nebo sedadlo řidiče, snížené o tři centimetry. Celkově se i interiér nese v retro duchu. Kožené čalounění má prošívaný vzor, který se však v poslední době opět vrací do módy.

Jaguar Project 7

Technika vycházející z produkčního kabrioletu F-Type těží z lehké hliníkové stavby a extrémní tuhosti skeletu. Zásadnější úpravou prošla jen pohonná jednotka. Výrobce logicky vybral pro koncept Project 7 nejsilnější motor, jaký se do F-Typu dává. Kompresorem přeplňovaný osmiválec poskytuje v F-Typu výkon 364 kW a maximum točivého momentu 625 Nm.

Pro roadster (nebo spíš speedster) výrobce motor upravil. Přidal 55 koní a 55 Nm. Výsledkem je tak výkon 404 kW a točivý moment 680 Nm. Zrychlení na stovku tak auto zvládne za 4,2 sekundy (o desetinu rychleji než F-Type) a maximální rychlost je omezena na 300 kilometrů za hodinu, což je stejná hodnota jako u F-Typu.

Běžný zákazník si zatím musí nechat na atraktivní Project 7 zajít chuť. Ale mohl by ho nalákat na kabriolet F-Type, který v nejvyšší specifikaci stojí 2,6 milionu korun. Základní šestiválcová verze pak stojí od 1,9 milionu korun. Technický základ je stejný, jen ten retro styl sériovému kabrioletu chybí.

Autor:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Radikální krok Hondy: místo dieselu tichý hybrid bez převodovky

Honda CR-V Hybrid

Honda na současný vývoj, kdy naftová auta upadají v nemilost, reaguje radikálně. V nové generaci oblíbeného modelu CR-V...

Další z rubriky

Další Porsche 911 je tu. Legenda je nová a zase stejná

Porsche 911 (992) Carrera 4S

Porsche 911 je legenda. A to nejen po stránce prodejních či sportovních úspěchů, devětsetjedenáctka prostě musí mít v...

OBRAZEM: Wartburg hvězdou tuningové výstavy

Essen Motor Show 2018

Motorshow v Essenu je tradičním svátkem úpravců aut. K vidění jsou neuvěřitelné kreace, ale také závodní speciály,...

Němci jdou po kamionech švindlujících s emisemi. V podezření jsou i Češi

Ilustrační snímek

Zatímco se v Německu množí soudní rozhodnutí o zákazech vjezdu dieselů do měst, na obzoru je další skandál. Bavorsko...

Najdete na iDNES.cz