Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volant jako robotický komorník pro dobu, kdy budeme bez aut

  11:32aktualizováno  11:32
Sdílení je jedno z velkých témat vizionářů předpovídajících budoucnost aut. Vývojáři a designéři Jaguaru se zamysleli, jak má vypadat automobilová doprava po roce 2040. A rozhodli se vysnít volant budoucnosti.

Jmenuji se Sayer a jsem volant budoucnosti | foto: Jaguar Land Rover

Sdílení má být lékem na zácpy a přeplněná parkoviště. Auta nebudeme kupovat, ale půjčovat a sdílet je s ostatními, „naše“ bude jen na tu chvíli, kdy budeme potřebovat někam dojet, tam ho odložíme a pojede s ním zase někdo jiný. Myšlenku sdílení aut (car sharing) se teď stále intenzivněji snaží pojmout i samotné automobilky.

Britská značka Jaguar Land Rover teď představila jednu z vizí: náš bude jedině volant, který si do půjčeného auta doneseme, bude to totiž zároveň jakýsi náš asistent pro dopravu.

Ten vám například založí členství v klubu jaguaristů a landorverářů, v němž kromě různých dalších funkcí najdete také nabídku na sdílení vozu s ostatními z vašeho okolí.

Sayer, jak si ho tvůrci pojmenovali, je vybavený hlasově ovládaným systémem umělé inteligence. Má umět provádět stovky úkonů. Potřebujete se zítra v osm hodin dostat na schůzku vzdálenou dvě hodiny od domova? Požádejte Sayera a on vše naplánuje: v kolik vstanete, kdy k vám dorazí autonomně ovládané auto a doporučí úseky cesty, během nichž můžete převzít řízení a užít si jízdu krajinou.

„Tento speciální volant nese jméno po jednom z nejvýznamnějších designérů značky Jaguar, Malcolmu Sayerovi, který pro britskou značku pracoval v letech 1951 až 1970,“ vysvětluje Dieter Platzer, PR manažer značky pro Českou republiku. Sayer je mimo jiné autorem nejslavnějšího modelu značky všech dob, Jaguaru E-Type



Témata: Jaguar


Nejčtenější

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Další z rubriky

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.